Görsel sanatlar öğretmenlerinin çağdaş sanat yaklaşımlarını derslerinde kullanım durumları (Tokat merkez il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, görsel sanatlar öğretmenlerinin dersleri kapsamında çağdaş sanat yaklaşımlarına nasıl yer verdiklerinin ve eğitim programları içerisinde çağdaş sanata ayrılan bölümün araştırılması amaçlanmıştır. Günümüz sanatını postmodern durum tanımlar. Postmodern durum kendi içerisinde bir çok kavram ve medyumu barındırmaktadır. Araştırmanın ilk bölümünde çağdaş sanata yön veren bu postmodern kavramlar (parodi, pastiş, temellük, çift kodlama, metafor, ironi, çoğulculuk, insansızlaştırma, yapıçözücülük, melezleştirme, eklektisizm, düz değişmece) tanımlanmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde, çağdaş sanatı etkileyen akımlar üzerinde durulmuş, modernist sanat, postmodern sanat, güncel sanat ve görsel sanatlar eğitimine yer verilmiştir. Üçüncü bölümü oluşturan yöntem başlığı altında, araştırmanın modeli, evren ve örneklemi, ölçme araçları, veri toplama süreci ve toplanan bu verilerin çözümlenmesi bulunmaktadır. Dördüncü bölümde verilerden elde edilen bulgular, beşinci bölümde tartışma son bölümde ise sonuç ve öneriler yer almaktadır.Bu çalışma betimsel özellik taşıyan nitel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Tokat İli merkezindeki resmi okullarda görev alan 24 görsel sanatlar öğretmeninden ulaşılan 11 ortaokul görsel sanatlar öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada 14 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel veri analizi kullanılarak değerlendirilmiştir.Bu araştırma sonucunda ülkemizde eğitim veren ortaokul kademesindeki kurumlarda, görsel sanatlar dersi kapsamında çağdaş sanat yaklaşımlarına yeterince yer verilmediği görülmektedir. The aim of this work is that analysing how teacher of visual arts adopt modern arts in their education programs. Today's art is a reflection of the postmodern art. The situation of the postmodernism involves much terms in it. The postmodern terms (parady, pastiche, seisin, double coding, metaphor, irony, dehumanisation, pluralizm, deconstruction, hybridisation, eclecticism, metonymy) which effect the modern arts defined in the first part of this study. Second part of this study includes the art of modernism, postmodern art, living art and education of visual arts and analysing how these terms effect the modern arts. According to the third part of the study, under chapter method. We can find the model of the study, universe and its examples, measuring instuments, process of getting datas. The fourth part of the study contains the achievments of evidences which base on datas, in the fifth part of study we can find discussions about the study and in the last part of the study include the results of the study and advices for readers.This study is a qualitative research which includes depictive character. This study has a team, 24 visual arts teachers from 11 different official secondary school in center of province of Tokat. A half-confirugated interviem form contains 14 questions has been used in the study. Datas getting from interviews which have been made with teachers, are depictive analyses.Considering of these study, the education about visual arts in secondary school in our country doesn't contain approaching visual arts decently.
Collections