Show simple item record

dc.contributor.advisorSağın Şimşek, Sultan Çiğdem
dc.contributor.authorKaya, Seyithan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:17:31Z
dc.date.available2021-05-08T11:17:31Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/681562
dc.description.abstractBu tez, bir gelişme paragrafına sahip olan düşünce-fikir deneme yazımı konusunda verilen İngilizce eğitimin Türkçe deneme yazmaya olan etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler beş aşamada toplanmıştır: katılımcılara (1) Türkçe ön sınav olarak deneme yazdırıldı, (2) denemeye giriş ve sonra da tek gelişme paragrafına sahip olan düşünce-fikir yazım türü öğretildi, (3) Türkçe deneme yazılarının karşılaştırıldığı bir İngilizce deneme yazdırıldı, (4) Türkçe art sınav yapıldı, (5) son olarak da gecikmeli art sınav olarak bir deneme yazdırıldı. Katılımcılar üniversite hazırlık sınıfında başlangıç seviyesinde İngilizce ile başlamış ve veriler toplandığında orta seviyeye gelmiş 39 öğrenciden oluşmaktadır. Veri olarak toplanan deneme yazıları tecrübeli iki öğretim görevlisi tarafından değerlendirilmiştir. Değerlendirmede kullanılan ölçek, İngilizce yazım derslerinde öğretilen tek bir gelişme paragrafı içeren düşünce-fikir denemesinin ders materyali ve sınıfta öğretilen noktaları temel alınarak ?var/yok? sorularından oluşmaktadır. Denemelerin notları beş başlık altında incelendi: (1) Toplam Puan, (2) Giriş Paragrafı Puanı, (3) Gelişme Bölümü Puanı, (4) Sonuç Paragrafı Puanı, (5) Karşıt Fikri Çürütme, Noktalama, Tutarlılık ve Bütünlük Puanı. Bu bölümlerin puanları ayrı olarak normal dağılım analizi ile incelendi. Böylece puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığının incelenmesi için hangi ikili karşılaştırmaların Eşli T-testi, hangilerinin Wilcoxon İşaretli-Sıralı testiyle yapılacağı tespit edildi. Analiz sonuçları, Türkçe ön teste ait sonuç paragrafı puanı ile gecikmeli art sınavın sonuç paragrafı puanı hariç diğer tüm karşılaştırmalarda ön test ve art veya gecikmeli art testler arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın sonuçları İngilizcede öğretilen tek gelişme paragrafına sahip olan düşünce-fikir deneme yazımı eğitiminin öğrencilerin anadili olarak Türkçede deneme yazımına anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis study investigates the effects of instructions for English One-Body opinion essay on Turkish essay writing. Data were collected in five steps: (1) Pre-Test in Turkish; (2) Introduction to Essay, and One-Body Opinion essay writing instruction in English; (3) English Essay; (4, 5) Post/Delayed Post-Test in Turkish. The essays were collected from 39 students having started school as beginners and reached pre-intermediate level of English at the time of data collection at the university preparatory school. The essays were scored by two experienced raters using a checklist composed of every crucial step of One-Body Opinion essay writing instruction. Scores were made up of Total scores, Introduction scores, Body part scores, Conclusion scores, and scores of Refutation, Punctuation, Coherence, and Unity of the essays written in each test. These scores were first tested in terms of normality of distribution to decide which statistical test would be used to find if there was a statistically significant difference between scores of different tests. Tests of normality showed only one pair of comparison were appropriate for Paired T-test, while the other comparisons of pairs of tests were done with Wilcoxon signed-ranks test. The results showed that except for the one between the conclusion score of the Pre-Turkish essay and that of Delayed Post-Turkish essay, all the comparisons between Pre-Turkish scores and Post/Delayed Post-Turkish scores provided a significant difference. The results, therefore, means English One-Body Opinion essay instructions have a significant effect on Turkish essay writing, showing a transfer from L2 English to L1 Turkish.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effect of English opinion essay writing instruction on Turkish essay writing: A case of university preparatory school students
dc.title.alternativeİngilizce verilen düşünce-fikir kompozisyon yazma eğitiminin Türkçe düşünce-fikir yazımına etkisi: Üniversite hazırlık öğrencileri ile yapılan bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10018755
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350172
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess