Self-reports of preschool foreign language teachers on early childhood foreign language teaching and related challenges
dc.contributor.advisor | Olgan, Refika | |
dc.contributor.author | Bezcioğlu Göktolga, İrem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:17:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:17:17Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/681501 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı okul öncesi kurumlarda görev yapan yabancı dil öğretmenlerinin erken yabancı dil öğreniminin amacı hakkındaki görüşlerini belirlemek; planlama, uygulama ve çocukların yabancı dil öğrenimini ölçme faaliyetleri hakkındaki özbildirimlerini, karşılaştıkları zorlukları ve bu zorluklarla baş edebilme yöntemlerini incelemektir. Bu amaçla, lisans eğitiminde küçük çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili ders almış 11 ve ders almamış dokuz olmak üzere toplam 20 katılımcıyla görüşmeler yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilip pilot çalışması yapılan görüşme formu kullanılmıştır. Bu çalışmanın bulgularına göre erken yaşta dil öğretiminin temel amacı çocukların başka bir dile karşı farkındalık kazanmalarını sağlamaktır. Öğretmenlerin aktivitelerini hikaye ve tema temelli planladıkları, çocukların ilgilerini çekebilecek aktiviteleri göz önünde bulundurdukları belirlenmiştir. Uygulama sırasında öğretmenlerin en çok Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (TPR), oyun, şarkı, ders kitabı ve bilgi kartlarından faydalandıkları görülmüştür. Katılımcılara göre ölçme aracı olarak sıklıkla sene sonu karneleri, portfolyolar ve gözlem kullanılmaktadır. Bunun yanında çocuk gelişimi ve sınıf yönetimi hakkındaki bilgi eksikliği katılımcıların planlama, uygulama ve ölçme sırasında karşılaştıkları en büyük problemlerdir. Planlamada ve uygulamada yaşadıkları problemlerle başa çıkmak için katılımcılar en çok meslektaşlarına danışmakta ve çeşitli kaynaklardan yararlanmaktadırlar. Fakat çocukların yabancı dil öğrenimini ölçmede karşılaştıkları problemlerle baş etmeyi çok fazla önemsememektedirler. Bu bulguların ışığında öğretmenlerin özellikle küçük çocukların gelişimsel özellikleri hakkında eğitim ve çalışmalarla desteklenmeleri ve erken yaşta dil öğreniminin kalitesini artırmak için tüm eğitim paydaşlarının işbirliği içinde çalışmaları gerektiği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: okul öncesi yabancı dil öğretmenleri, yabancı dil öğretiminin amacı, planlama, uygulama, ölçme | |
dc.description.abstract | This study aimed to investigate the views of preschool foreign language teachers on the purpose of foreign language instruction in preschool years, their self-reported practices, challenges and addressing challenges in planning, implementing and assessing children?s foreign language learning. Twenty participants, 11 of whom took a related course on teaching foreign language to very young learners in undergraduate degree and nine of whom did not, were interviewed using an interview protocol designed and piloted by the researcher. The findings revealed that the purpose of foreign language teaching in preschool years was mostly about children?s developing an awareness of another language. Besides, it was found that teachers use story-based and theme-based curriculum designs in planning, and they aim that their plans should attract children?s attention. In implementation, Total Physical Response was revealed to be the most frequently used teaching method with songs, games, course books and flashcards. Participants revealed they mostly use school reports, portfolios and observation in assessment. The study indicated that lack of knowledge of child development and classroom management were their main challenges while planning, implementing and assessing children?s foreign language learning. Finally, it was found that participants consult their colleagues and make use of extra resources to address the challenges they face while planning and implementing; however, they do not do much to address the challenges while assessing children?s foreign language learning. This study suggests that trainings, workshops mainly on the characteristics of very young learners and cooperation of all of the educational stakeholders are necessary to increase the quality of foreign language teaching in early childhood years.Keywords: Preschool foreign language teachers, purpose of foreign language teaching, planning, implementation, assessment | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Self-reports of preschool foreign language teachers on early childhood foreign language teaching and related challenges | |
dc.title.alternative | Okul öncesi kurumlarda görev yapan yabancı dil öğretmenlerinin erken dil öğrenimi ve bu konuda karşılaştıkları zorluklar hakkındaki özbildirimleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10005883 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345479 | |
dc.description.pages | 185 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |