Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Mevlüt
dc.contributor.authorSobi, Furkan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:16:01Z
dc.date.available2021-05-08T11:16:01Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/681198
dc.description.abstractBu çalışma, ortaokul 8. sınıf öğrencilerine yapılan doğruluk eğitiminin öğrencilerin doğruluk tutum ve davranışları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın denekleri, Trabzon ili Şalpazarı ilçesindeki Atatürk Ortaokulu'nun 8. sınıf öğrencileri arasından seçilmiştir. 8/A sınıfı deney grubu, 8/B sınıfı ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir.Araştırmada kontrol gruplu ön test - son test desenine başvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak Doğruluk Değeri Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar SPSS programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, t-testi tekniği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, doğruluk eğitiminin öğrencilerin doğruluk tutum ve davranışları üzerinde etkili olduğu saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Değerler, Doğruluk eğitimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi, Erinlik Dönemi
dc.description.abstractCette étude a été faite avec des élèves du secondaire pour voir l'impact de l'apprentissage des valeurs de vérité sur leurs attitudes et de leurs comportements.Les enquêtés de cette étude ont été choisis parmi les élèves de 8ème du Collège Atatürk qui se trouve dans la commune de Şalpazarı de Trabzon. On a choisi le groupe A de 8ème comme groupe expérimental et le groupe B de 8ème comme groupe contrôle.Dans le cadre de cette étude on a eu recourt à un modèlage de pré-test et post test avec un groupe contrôle. Comme la méthode de collecte de données on a utilisé une échelle d'attitude sur la valeur de vérité. Les résultats ont été analysés avec SPSS. Dans l'analyse des données, un test-t a été utilisés.Selon les résultats obtenus à la suite de l'étude, la formation des valeurs de vérité a été confirmé comme efficace sur les attitudes et les comportements des élèves.Mots-Clés : Valeurs, L'éducation de la précision, Le Cours de Morale et de Religion, La Pubertéen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerine yapılan doğruluk değeri eğitiminin öğrencilerin doğruluk tutum ve davranışları üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeL'impact sur l'attitude et le comportement de la formation donnée aux étudiants de collège sur l'apprentissage des valeurs de la vérité
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmMoral knowledge
dc.subject.ytmReligious values
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAccuracy
dc.identifier.yokid10057743
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388003
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess