Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Elif
dc.contributor.authorŞardağ Karabulut, Melek
dc.date.accessioned2021-05-08T11:15:24Z
dc.date.available2021-05-08T11:15:24Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/681029
dc.description.abstract20. yüzyılın son çeyreğinde ortaya çıkan internet, hızlı bir değişim süreci geçirmiş ve her an her yerde insana ulaşmayı kolaylaştıran ve interaktif bir iletişim imkânı sağlayan sosyal medyanın doğmasına zemin oluşturmuştur. Çok kısa sürede günlük yaşam ile bütünleşen sosyal medya, günümüzün artan rekabet koşullarına ayak uydurmak isteyen çeşitli büyüklükteki işletmelerin de dikkatini çekmiştir. Yalnızca büyük işletmelere değil aynı zamanda ülke ekonomilerinin dinamiği konumunda olan KOBİ'ler için de sosyal medya ürün ya da hizmetlerin tanıtılması gibi birçok fırsat sunmaktadır. KOBİ'lerin bu fırsatları görüp görmediği bu araştırmanın problemini oluşturmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı KOBİ'lerin sosyal medya üzerinden pazarlama yapma tutumlarını belirlemektir. Çalışmanın ilk bölümünde KOBİ kavramı, nitelikleri, sorunları ve pazarlama durumları incelenmiştir. İkinci bölümde sosyal medya kavramı ve gelişim süreci, sosyal medya ortamları, sosyal medya pazarlama kavramı, KOBİ'lerin sosyal medya pazarlama durumları ve bu konu ile ilgili yapılan araştırmalar ele alınmıştır. Çalışmanın son bölümü araştırma bölümüdür. Bu bölüm, araştırmanın amacının, öneminin, varsayımlarının, sınırlılıklarının, evreninin, yönteminin, hipotezlerinin, bulgularının ve sonuçlarının bulunduğu bölümdür. Çalışmanın evrenini, Sinop ilinde faaliyet gösteren KOBİ'ler oluşturmaktadır. Veriler, KOBİ'lerden yüzyüze anket yöntemi ile toplanmıştır. Bu araştırmada 26 değişkenli bir ölçek oluşmuştur. Yapılan faktör analizinde sosyal medya pazarlamaya bakışın üç boyutu ortaya çıkmıştır. Anket yoluyla elde edilen verilerin analizinde SSPS 17.0 programından yararlanılmıştır. Verilerin analizi esnasında frekans, Ki-Kare, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Sinop ilinde faaliyet gösteren KOBİ'lerin %38.8'inin sosyal medya pazarlama faaliyetinde bulundukları ve bir pazarlama aracı olarak sosyal medya kullanımına yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırmaya katılan KOBİ'lerin müşterilerin konumuna göre ve pazarlama amaçlı olarak sosyal medyayı haftalık ve yıllık kullanımlarına göre sosyal medya pazarlamasına bakışları açısından farklılıkları bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: KOBİ, Sosyal Medya, Sosyal Medya Pazarlaması, Web 2.0, Sinop.
dc.description.abstractThe internet that came out in the last quarter of 20 century, underwent a rapid change process and formed a basis for the genesis of social media which eases accessing people at anytime and everywhere and which provides the opportunity of an interactive communication. Social media that coalesced with the casual life in a short time, also attracted the attention of varisized businesses that need to keep in step with the increasing competition circumstances in present day. Social media presents a lot of opportunities such as promotion of social media service and products not only to the big businesses, but also to the SMEs which are in a position of being the dynamics of a national economy. Whether SMEs discern these opportunities or not is the problem of this study. In this context, the aim of this study is to designate the SME's attitudes of doing marketing over social media. In the first part of the study, the concept of SME; its qualifications, problems and its marketing circumstances were examined. In the second part, the concept of social media and its development process, social media environments, the concept of social media marketing, social media marketing circumstances of SMEs and the investigations that were made on this issue were contextualized as well. The final part of the study was the research part. This part is the part where the aim, significance, supposels, limitations, population, method, hypotheses and the results of the survey were found out. The SMEs operating in the province of Sinop constitue the population of the survey. Data were gathered from SMEs with the help of a questionnaire which is conducted face to face. In this study, twenty six variables have been constituted. After the factor analyze three dimensions of view of the social media marketing have occured. In the analysis of the collected data SSPS 17.0 program was drawn on. In the course of the analysis of the data; frequency, chi-square , Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H tests were used. According to the survey results; %38.8 of the SMEs operating in the province of Sinop were found to be engaged in social media marketing and they have partially positive attitudes towards social media usage. However, the customers of the SME's that attended the survey were found to differentiate in respect of their perception of social media marketing according to their positin and their usage of it weekly and yearly with the aim of marketing.Key Words: SME, Social Media, Social Media Marketing, Web 2.0, Sinopen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerde sosyal medya pazarlaması: Sinop ilinde bir araştırma
dc.title.alternativeSocial media marketing in Small and Medium-Sized enterprises: A research in the province of Sinop
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmSinop
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSocial marketing
dc.identifier.yokid10095182
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid425458
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess