Kur`an`da musibet
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Musibet kavramı, Kurandaki anlam alanı itibariyle geniş bir yer işgal etmektedir. Bu çalışmada `musibet` kavramı, Kur'an'daki tezahürü açısından incelenmiştir. Öncelikle musibet kavramının Kur'an'daki manaları üzerinde durulmuş, bu kavramın anlamına yakın/eş veya zıt olan kavramlar da tespit edilerek kavramın anlam alanı ve sınırları belirlenmeye çalışılmıştır.Kur'an'da `musibet`, genel anlamda insanın başına gelen her türlü kötü durum için kullanılır. Kur'an açısından temel olarak musibetler iki kısma ayrılır. Birincisi, kaynağı insanlar olan ve onlar vasıtasıyla meydana gelen ve maruz kalanın da yok edip ortadan kaldırmaya güç yetiremediği musibetlerdir. İkincisi ise doğrudan Yüce Allah tarafından gönderilen felaketlerdir.Dolayısıyla karşılaşılmak istenmeyen musibetlerin oluşma sebepleri insanlar tarafından sorgulanmaktadır. Özellikle din karşıtı anlayışlara sahip olanlar tarafından sorulan, `Allah neden musibetleri insanlara gönderiyor?` sorusu, geçmişte olduğu gibi günümüzde de güncelliğini korumaktadır.Yaptığımız çalışma musibetin çok farklı şekillerde insanın başına gelebileceği, bir kısım musibetin dünyevi bir kısmının ise ahirete müteallik olabileceği, bir kısmının maddi, bir kısmının manevi yada bedeni olabileceği kanaatini oluşturmuştur.Ayrıca bu çalışma bana musibetin çok farklı sebeplere bağlı olabileceği bilgisini vermenin yanında, her musibete uğrayanın günahkar olmadığı gibi, her musibete uğramayanın da hakiki mümin olmadığı gerçeğini öğretmiştir. The concept of plague in the Qur'an occupies a large place in terms of meaning. In this study, the concept of misery was examined in terms of its manifestation in Quran. Firstly, the concept of disbelief is focused on the meanings of the Qur'An. The concepts and limitations of the concept have been determined by determining the concepts which are close or opposite to the meaning of this concept.Qur'an is also used for all kinds of bad conditions that happen to human beings in general. The main reasons for the Qur'an are divided into two parts:the first one is the people who are the source and the things that occur through them and the ones that are exposed to it cannot destroy and eliminate. The second is direct disasters by Allah.Therefore, the reasons for the occurrence of undesirable plagues are questioned by people. Asked by those who have especially anti-religious understandings, why is God sending disasters to the people ? The question is still up-to-date as it was in the past.My work has made me believe that many different shapes can happen to human beings; some are apocalyptic , a portion of some are hereafter , some may be material and part of them may be spiritual or body.In addition to the fact that this study may be related to many different reasons, it has taught me the fact that not all the victims are sinful, nor are they not true believers.
Collections