Show simple item record

dc.contributor.advisorEngin Demir, Cennet
dc.contributor.authorAktaş, Halil Han
dc.date.accessioned2021-05-08T11:13:11Z
dc.date.available2021-05-08T11:13:11Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-09-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/680429
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin okula ilişkin görüşleri ve yaşantılarını incelemektir. Bu amaca dönük olarak, Ankara'da bulunan bir fen lisesi belirlenip, nitel araştırma örneği olan bir durum çalışması yapılmıştır. Çalışma için verilerin toplanması esnasında yarı yapılandırılmış görüşmeler ve gözlemler olmak üzere iki temel veri toplama aracına başvurulmuştur. 20 hafta süren veri toplama sürecinde; amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olan 17 katılımcının her biriyle, biri çalışma başında diğeri ise çalışma sonunda olmak üzere toplamda 34 görüşme yapılmıştır. Ayrıca 20 haftalık süre içerisinde, iki haftada bir okul ziyaret edilmiş ve her ziyarette tüm okul günü boyunca, katılımcıların bulunduğu sınıf gözlemlenmiştir (toplamda 10 günlük gözlem); bunların yanı sıra alan notları da alınmıştır. Veriler toplandıktan, düzenlendikten ve yoğun şekilde okunduktan sonra üzerlerinde içerik analizi yapılmıştır; veriler kodlanmış ve bunlar üzerinden temalar çıkarılmıştır. Çalışmanın bulguları, katılımcıların kültürel sermaye konusunda farklılıklar gösterdiklerini, ve bununla paralel olarak algı ve yaşantılarının da değiştiğini ortaya çıkarmıştır. Ulaşılan sonuçlar, katılımcıların deneyimledikleri örtük program noktasında farklı yaşantılar edindiklerini göstermiştir. Katılımcıların okuldaki sosyal ve maddi olanaklardan faydalanma biçimlerinin, deneyimledikleri örtük programa göre farklılaştığı ortaya çıkarılmıştır. Bunların yanı sıra, yatılı ve gündüzlü öğrencilerin okuldaki algı ve yaşantıları arasında farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca; bulgular, fen lisesinde okumakta olan öğrencilerin, bu okul türü için ortaya konmuş amaçlara denk düşmeyecek şekilde, okullarını genel olarak sınavlar için iyi eğitim veren kurumlar olarak algıladıklarını göstermiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate ninth grade students' perceptions and experiences at school. In accordance with this purpose; a science high school in Ankara, Turkey was selected and a qualitative case study was conducted in which data were collected by two data collection tools which were semi-structured interviews and classroom observations. During the period of data collection that lasted 20 weeks, one initial and one final interview were held with each of 17 participants who were selected through purposeful sampling. Also, during that period school was visited and the selected classroom was observed in a whole school day in every other week (10 observations in total); besides, field notes were taken. After the data were collected, organized and read intensively, content analysis was conducted; the data were coded and some themes emerged. The findings of the study revealed that participants showed differences in their cultural capital. Accordingly, their perceptions and experiences changed. The findings indicated that participants had different experiences in terms of hidden curriculum that they experienced. It was found out that how participants benefited from the social and material opportunities at the school changed in accordance with the hidden curriculum they experienced. It was also concluded that boarder students and extern students' perceptions of and experiences at school were different. The findings also showed that students studying at science high school perceived their school as an institution providing quality education for exams which did not match with the propounded purposes of this type of schools.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudents` views about and experiences at school: Investigating the role of cultural capital and hidden curriculum
dc.title.alternativeÖğrencilerin okula ilişkin görüşleri ve okuldaki yaşantıları: Kültürel sermayenin rolü ve örtük program üzerine bir inceleme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-09-27
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmSchool-student İnteraction
dc.subject.ytmScience high school
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmSchool life
dc.subject.ytmCultural capital
dc.subject.ytmHidden curriculum
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.identifier.yokid10126056
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid439119
dc.description.pages193
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess