Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Ali
dc.contributor.authorMutlu, Gülçin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:12:03Z
dc.date.available2021-05-08T11:12:03Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/680167
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce öğrenmede sebat etme durumunu bir duyuşsal çıktı olarak alarak, sınıf öğrenme ortamı özellikleri ve sebat etme arasındaki ilişkiyi nitel ve nicel yöntemleri kullanarak araştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenme ortamı ve İngilizce öğrenmede sebat etme davranışına ait veriler Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenme Ortamı Anketi ve İngilizce Öğrenmede Sebat Etme Ölçeği ile toplanmıştır. Ayrıca öğrenme ortamı ve İngilizce öğrenmede sebat etme arasındaki ilişkiyi tanımlamak için nitel görüşmeler yapılmıştır. Bu karma desen çalışmasının örneklemini Türkiye'nin yedi coğrafi bölgesindeki yedi ayrı hazırlık okulunda öğrenim gören 1365 İngilizce hazırlık programı öğrencisi oluşturmaktadır. Nicel veriler betimsel ve çıkarımsal istatistik yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yazıya aktarılan görüşme verileri oluşturulan öncül bir teorik çerçevenin eşliğinde içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Nicel bulgular sınıf öğrenme ortamı özelliklerinin öğrencilerin sebat etme davranışları ile ilişkili olduğunu göstermiştir ve bu bağlamda materyal ortam boyutu diğer boyutlara göre daha güçlü bir yordayıcıdır. Nitel sonuçlar bazındaki analizler, sözü geçen altı İngilizce öğrenme ortamı boyutu ile İngilizce öğrenmede sebat etme arasındaki ilişkiyi doğrulamaktadır ve her bir boyuta ilişkin sebat etme düzeyini etkileyen alt faktörlere daha geniş bir bakış açısı getirmektedir. Öğrenme ortamı ve sebat etme arasındaki ilişki ayrıca öğrenci özgeçmiş değişkenlerinin ayırt ediciliğine göre de incelenmiş ve var olan ilişkinin ve yordayıcı öğrenme ortamı özelliklerinin öğrenci özgeçmiş değişkenlerinin alt boyutlarında farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study aims to investigate learning environment characteristics that may relate to persistence in EFL learning as a student affective outcome through qualitative and quantitative facets. An EFL Learning Environment Questionnaire and a Persistence Scale in EFL learning were used to investigate learning environment characteristics and persistence. In addition, qualitative interviews were carried out to describe these characteristics and persistence in EFL learning. The sample for this mixed-design study included 1365 English preparatory program students from the seven universities located in seven different geographical regions of Turkey. Quantitative data were analyzed by means of descriptive and inferential statistics. Content analysis was performed on the transcribed qualitative data by using a priori theoretical guiding scheme. Quantitative results showed that learning environment characteristics were associated with students' persistence and materials environment dimension was found to be a stronger predictor of student persistence compared to the other learning environment dimensions. Qualitative results further corroborated the presence of associations between the six EFL learning environment characteristics and persistence in EFL learning and enlightened the outlook into the sub-factors that might influence the level of persistence in EFL within each of the EFL learning environment dimensions. When the results on variance of the relationship between persistence and EFL class factors were examined by background factors, differences were observed such as the loss of the predictive ability of particular EFL learning environment characteristics in relation to the different subsets of the same student background characteristics.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLinking EFL learning environment characteristics to persistence in EFL learning: A mixed-design study
dc.title.alternativeİngilizce öğrenme ortamı özellikleri ile ingilizce öğrenmede sebat etme davranışı ilişkisi: Bir karma desen çalışması
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmData pattern
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmClassroom climate
dc.subject.ytmClassroom environment
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmStability
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid10151782
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481580
dc.description.pages323
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess