Show simple item record

dc.contributor.advisorAyata, Ayşe
dc.contributor.authorAtaç, Alara
dc.date.accessioned2021-05-08T11:09:28Z
dc.date.available2021-05-08T11:09:28Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/679299
dc.description.abstractFeminist bakış açısıyla, bu tez kadın öznelliğinin 2002 yılından bu yana İmam-Hatip okullarının eğitimi boyunca yeni muhafazakâr ideolojinin etkisi altında nasıl yeniden yapılandırıldığını analiz etmeye çalışmaktadır. Özellikle AKP iktidara geldikten sonra, yeni muhafazakârlığın yükselen gücünü ve Türk kadınları üzerindeki etkilerini anlamak çok önemlidir. Parti yeni muhafazakârlığı laik-Cumhuriyetçi ideolojinin karşıtı olan yeni siyasi ideoloji olarak geliştirmiş ve İslamlaşma projesini başlatmıştır. Bu durumda, partinin cinsiyet ideolojisi hedeflenen dönüşümün çekirdeğini oluşturmaktadır. Sosyo-politik alanların İslamlaştırılmasında ve muhafazakârlaşmasında kadınların önemi fark edilmiştir. Bu nedenle, AKP, dini muhafazakâr kültürleriyle ideolojik dönüşümlerine hizmet edecek yeni bir ideal kadın öznelliği oluşturmaya ve Türkiye Cumhuriyeti'nin yapılandırılmış ideal kadınlarını yeniden yapılandırmaya başlamıştır. Bu yeni ideal kadınlar da AKP'nin ideal dini vatandaşlarını üreten en önemli ideolojik aygıtlardan olan İmam-Hatip okullarının eğitimi yolu ile yeniden yapılandırılmaktadırlar. Bu çerçeveyi anlamak için, çalışma feminist yöntem ve feminist bakış açısını kullanmaktadır. İkincil analizlerin yanı sıra, kadınların deneyimleri ve düşünceleri araştırmanın merkezine konulmuş ve sosyal gerçekliğin belirleyicisi olarak kabul edilmiştir. Kadınların deneyimlerine ulaşmak için, AKP yönetimi boyunca İmam-Hatip okullarından mezun olan 22 kadınla derinlemesine mülakat yapılmıştır. Bu kadınların toplumsal ve eğitimsel deneyimleri ile kadınlığa ilişkin kişisel düşünceleri analiz edilmiştir. Bu bağlamda, bu çalışma AKP'nin İslami-muhafazakâr öncelikleri ve çıkarlarına uygun olarak İmam-Hatip okullarının eğitimi yoluyla kadın öznelliğin ideolojik olarak yeniden yapılandırılmasının doğasını ve sonuçlarını ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractFrom feminist perspective, this thesis attempts to analyze how female subjectivity has been reconstructed through education of Imam-Hatip schools under the impacts of neoconservative ideology since 2002. It is critical to understand the rising power of neoconservatism and its impacts on Turkish women, especially after the AKP came into power. The party has developed neoconservatism as a new political ideology as counter to secular-Republican ideology and launched the Islamization project. In this case, the party's gender ideology forms the core of aimed transformation. They realized women's importance in Islamization and conservatization of socio-political domains. Hence, the AKP started to form new ideal female subjectivity who would serve their ideological transformation with their religious-conservative culture, and reconstruct the constructed ideal women of Turkish Republic. These new ideal women are to be constructed through education of Imam-Hatip schools which are one of the most important ideological state apparatuses producing ideal religious citizens of the AKP. To understand this frame, this study employs a feminist methodology and feminist standpoint. Besides secondary analysis, women's experiences and thoughts are put at the center of research and accepted as indicators of social reality. To reach women's experiences, in-depth interviews have been conducted with 22 women who were graduated from Imam-Hatip schools during the AKP rule. Their social and educational experiences and personal thoughts on womanhood are analyzed. In this context, this study reveals the nature and consequences of ideological reconstruction of female subjectivity through education of Imam-Hatip schools in accordance with the AKP's Islamic-conservative priorities and interests.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleReconstruction of female subjectivity in Turkey: Neoconservatism and imam-hatip schools
dc.title.alternativeKadın öznelliğinin Türkiye'de yeniden yapılandırılması: Yeni muhafazakarlık ve imam-hatip okulları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-12
dc.contributor.departmentKadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSubjectivity
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmConservatism
dc.subject.ytmNeo-conservatism
dc.subject.ytmRestructuring
dc.subject.ytmİmam hatips
dc.subject.ytmİmam hatip high schools
dc.subject.ytmReligious Vocational secondary school
dc.subject.ytmReligious-politics relations
dc.identifier.yokid10256004
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551948
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess