Show simple item record

dc.contributor.advisorIsıksal Bostan, Mıne
dc.contributor.advisorSaygı, Elif
dc.contributor.authorDemiray, Esra
dc.date.accessioned2021-05-08T11:08:39Z
dc.date.available2021-05-08T11:08:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/679105
dc.description.abstractBu çalışmanın ilk amacı ortaokul matematik öğretmen adaylarının bilişsel bütünlük temelli etkinliklerde varsayım oluşturma aşamasındaki argümantasyon süreçlerinin, oluşturdukları varsayımları ispatlama süreçleriyle nasıl bir ilişkisi olduğunu incelemektir. İkinci amaç ise öğretmen adaylarının varsayım oluşturma sürecindeki global argümantasyon yapılarını, argümantasyon bileşenlerini ve çürüten bileşeninin işlevlerini araştırmaktır. Üçüncü amaç ise öğretmen adaylarının bilişsel bütünlük temelli etkinliklerdeki geometrik inşalar için önerdikleri yaklaşımları ve pergel-çizgeç ve GeoGebra kullanırken ne derece doğru geometrik inşa yapabildiklerini incelemektir. Çalışmanın son amacı öğretmen adaylarının argümantasyon sırasında oluşturdukları varsayımları belirlemek ve bu varsayımlara geçerli ispat yapıp yapamadıklarını araştırmaktır. Bu amaçlar bağlamında, 2016-2017 akademik yılında 3. sınıf ortaokul matematik öğretmen adaylarından veri toplanmıştır. Veri kaynakları bilişsel bütünlük temelli etkinliklerin video ve ses kayıtları, dokümanlar, GeoGebra dosyaları, alan notları ve odak grup görüşmeleridir. Bulgular varsayım oluşturma sürecinin hem olumlu hem de olumsuz açıdan ispat ile ilgili olduğunu göstermektedir. Argümantasyonla ilgili olarak, mono ve hibrit yapılar ortaya çıkmıştır, yeni argümantasyon bileşenleri önerilmiştir ve çürüten bileşeninin sekiz işlevi belirlenmiştir. Hem pergel-çizgeç hem de GeoGebra gruplarının etkinliklerdeki geometrik inşalar için en az bir geçerli yaklaşım ortaya koyduğu gözlemlenmiştir. Son olarak, grupların etkinliklerde ispatı istenen tüm önermeler için geçerli ispat sunamadıkları görülmüştür.
dc.description.abstractThe first purpose of this study is to investigate how prospective middle school mathematics teachers' argumentation process while producing conjectures in the cognitive unity based activities relates to the proving process of conjectures they produced. The second purpose is to examine the global argumentation structures emerged while producing conjectures, the components of argumentation, and the functions of the rebuttal component. The third purpose is to investigate the approaches offered to perform geometric constructions asked in the cognitive unity based activities and to what extent they could perform geometric constructions correctly while using compass-straightedge and GeoGebra. The last purpose is to scrutinize the conjectures produced during argumentation and whether they could present valid proofs for the recently produced conjectures. To that end, the data were collected from junior prospective middle school mathematics teachers in the 2016-2017 academic year. The data sources are video recordings and audio recordings of the cognitive unity based activities, documents, GeoGebra files, field notes, and focus group interviews. The findings presented that conjecture production process relates to proving in both positive and negative aspects. Regarding argumentation, the mono structures and the hybrid structures emerged, new components of argumentation were offered, and the eight functions of the rebuttal component were reported. Both compass-straightedge group and GeoGebra group presented at least one valid approach for geometric constructions embedded in the activities. Lastly, it was seen that groups could not conduct valid proof for all statements asked in the activities.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn investigation of prospective middle school mathematics teachers` argumentation, proof, and geometric construction processes in the context of cognitive unity
dc.title.alternativeOrtaokul matematik öğretmen adaylarının bilişsel bütünlük bağlamında argümantasyon, ispat ve geometrik inşa süreçlerinin incelenmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-02-19
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmCognitive arithmetic
dc.subject.ytmCognitive abilities
dc.subject.ytmArgumentation
dc.subject.ytmArgumentation based science learning
dc.subject.ytmGemetric thinking
dc.identifier.yokid10274265
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568431
dc.description.pages608
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess