Show simple item record

dc.contributor.advisorDemircan, Hasibe Özlen
dc.contributor.authorKoyuncu, Emine Deniz
dc.date.accessioned2021-05-08T11:06:06Z
dc.date.available2021-05-08T11:06:06Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2021-04-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/678491
dc.description.abstractBu değerlendirici durum çalışmasının amacı, okul öncesi öğretmenlerinin Çocuklarla Felsefe yaklaşımı ve bu yaklaşımın erken çocukluk eğitiminde kullanılması hakkındaki görüşlerini, Çocuklarla Felsefe deneyimi aracılığıyla incelemektir. Çalışmada, okul öncesi öğretmenleri on hafta boyunca Çocuklarla Felsefe uygulamalarına katılmış ve bu uygulamalardan sonra, en az iki kez kendi eğitim ortamlarında Çocuklarla Felsefe uygulaması gerçekleştirmişlerdir. Çalışmanın katılımcıları, Antalya'da devlet okullarında çalışan 11 okul öncesi öğretmenidir. Araştırmanın verileri, temel olarak, 10 haftalık uygulamanın öncesinde, sonrasında ve ayrıca katılımcıların kendi eğitim ortamlarındaki uygulamalarından sonra, yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Ek olarak, on haftalık uygulama esnasında, ses kayıtları üzerinden gözlem ve saha notları da veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu çalışma, özellikle erken çocukluk döneminin önemi ve okul öncesi eğitim müfredatının esnekliği açısından, Çocuklarla Felsefe yaklaşımının, erken çocukluk eğitiminde kullanılabileceğini göstermiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin, Çocuklarla Felsefe yaklaşımının, özel ihtiyaçları olan çocuklar da dâhil olmak üzere, genel olarak çocukları, çeşitli alanlarda olumlu yönde etkileyebileceğini düşündükleri bulunmuştur. Ayrıca katılımcılar, Çocuklarla Felsefe yaklaşımının, okul öncesi öğretmenlerini, geleneksel eğitim anlayışındaki öğretmen-öğrenci arasında kurulan hiyerarşiye, öğretimdeki rehberlik anlayışlarına ve sınıf yönetimlerine eleştirel bakmaya yönlendirdiğini düşünmüşlerdir. Okul öncesi öğretmenleri, sınıflarında Çocuklarla Felsefe yaklaşımını kullanmalarıyla ilgili olarak, güven ve motivasyon ile ilgili bazı problemlerin de oluşabileceğini öngörmüşlerdir. Öte yandan, bu çalışma, geleneksel eğitim yapısının, Çocuklarla Felsefe yaklaşımının kullanılmasının önündeki en büyük engel olduğunu ortaya koymuştur. Sonuç olarak, okul öncesi öğretmenleri ile düzenlenecek gelecekteki araştırma ve eğitim programlarının, Çocuklarla Felsefe yaklaşımının felsefi boyutu da dâhil olacak şekilde daha kapsamlı bir içerikle düzenlenmesi tavsiye edilmektedir.
dc.description.abstractThe purpose of this evaluative case study was to investigate preschool teachers' views about Philosophy with Children and the use of Philosophy with Children in early childhood education settings, through PwC experience. In this study, eleven preschool teachers participated in PwC implementations for ten weeks. After these implementations, they implemented PwC in their own classrooms at least twice. Data was mainly collected before and after the implementations of the researcher and also after implementations of participants, by means of interviews. Moreover, data was also collected during ten-week implementation program via audio-based observation and field notes. This study indicated that preschool teachers thought that PwC can be easily used in early childhood education in terms of flexibility of ECE curriculum and should be used in ECE. Preschool teachers were found to think that PwC can positively affect both children with special needs and preschool children in general, in diverse areas. It was also found that PwC directs preschool teachers to critically thinking on the established hierarchy between teacher and students, on the understanding of guidance in their teaching and on classroom management in traditional education. Regarding the use of PwC, they foresaw some problems related to teachers' confidence and motivation. On the other hand, the study revealed traditional education structure is the major obstacle in using PwC. As a result, it is recommended that future research and education programs which will be arranged with preschool teachers be organized with more comprehensive content, including the philosophical dimension of PwC.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleInvestigating the views of preschool teachers regarding philosophy with children through pwc experience
dc.title.alternativeOkul öncesi öğretmenlerinin çocuklarla felsefe hakkındaki görüşlerinin çocuklarla felsefe deneyimi yoluyla incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-05
dc.contributor.departmentOkul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPhilosophy
dc.identifier.yokid10337238
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid627900
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess