1997-1998 Öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü`ne öğrenci alımında yapılan sınavın analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın amacı, 1997-1998 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor bölümü özel yetenek sınavının farklı aşamalarının cinsiyet, spor branşı ve başarı kriterleri açısından analizini yapmaktır. Çalışmamızın diğer amacıda, sınav aşamalarının yetenek sınavı sonucuna etki oranlarının belirlenmesidir. Yetenek Sınavına 1249 erkek ve 228 bayan olmak üzere toplam 1477 aday başvuruda bulunmuştur. Başvuranların % 84.56' sı erkek ve % 15.44' ü bayan adaydır. Özel yetenek sınavı üç aşamalı olarak gerçekleştirilmiştir. Birinci aşamada 12 dakikada koşuyu geçenler, mekik testi, esneklik testi ve dikey sıçrama testinin yapıldığı ikinci aşamaya girmiştir. Adayların 2. Aşamada aldıkları puanlara göre belirlenen kontenjanların iki katı aday sıralanmış ve üçüncü aşamaya alınmıştır. Üçüncü aşamada, 240 erkek ve 120 bayan aday koordinasyon testi ve branş sınavlarına alınmıştır. Sınav başarı puanının hesaplanması için, ikinci aşamada yapılan mekik, sınav ve dikey sıçrama skorunun % 40'ı toplanmıştır. Bu değere spor branş sınavı ortalaması ve ÖSS eşit ağırlıklı puanın % 30'u eklenerek hesaplanan değerden koordinasyon derecesi çıkarılarak sınav başarı puanı belirlenmiştir. Bu çalışmanın sonuçları spor branşı puan ortalaması, ikinci aşama toplam puanının başarıyı etkilediğini ve spor branşı türünün etkilemediğini göstermiştir. Yine, branş puanı, koordinasyon ve mekik testi sınavı kazanmayla p< 0.01 seviyesinde yüksek ilişkili bulunurken, ikinci aşama ve ÖSS puanı p<0.05 seviyesinde orta derece ilişkilidir. Ayrıca, sınavı kazanan ve kaybeden gruplar arasında ÖSS puanı hariç diğer kriterler açısından istatistiksel anlamlı farklılıklar vardır. 59 SUMMARY The aim of this study was to analyze the entrance examination of physical education and Sport Department with respect to sex, sports branches and success at Ondokuz Mayıs University in the education year of 1 997-98. Totally 1477 candidates who were 1249 (84.56 %) male and 228 (15.44 %) female were participated in this study. In addition, Special capability examination were performed at three steps. After 12 minutes run test in first step, succesfull candidates were participated to sit-up, vertical jump, flexbility tests of second step. Finally, 240 male and 120 female subjects were examined in coordination, and sports capability tests. To calculate the succes point of special capability examination, the scores of sit- up, flexbility, 40 percent of vertical jump, 30 percent of the result of general matriculation exam (ÖSS) and sports capability were multiplied and coordination score were extracted from this total score. Results of this study showed that mean score of branch capability exam, total score of second step exam could affect success point, while type of sports had no effect on it. Also, mean score of branch capability exam, coordination and sit-up tests were well correlated with success at p<0.01 confidence level, while the total score of second step exam and the result of general matriculation exam showed moderate correlations at p<0.05 level. There were significant differences between success and unsuccess groups in all parameters except OSS point. 60
Collections