İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor derslerinin uygulanabilirliği (Samsun ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Samsun İli Örneğinde, İlköğretimde Beden Eğitimi Derslerinin Uygulanabilirliği Necip Fazıl KİSHALI, Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Samsun, Haziran! 999 Bu çalışmanın amacı Samsun ili örneğinde, ilk öğretimde beden eğitimi derslerinin uygulanabilirliğinin belirlenmesidir. Samsun ilinde 1998-1999 öğretim yılında, 53 ilk öğretim okulunda, beden eğitimi derslerini veren 74 erkek ve 30 bayan olmak üzere toplam 1 04 öğretmene 27 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Anketin soruları öğretmenlerin kişisel özelliklerini, öğrencilerin sosyo ekonomik durumlarını, tesis ve malzeme imkanlarını, okul idarecilerin beden eğitimi derslerine bakış açılarını ve beden eğitimi derslerinin uygulanabilirliğini kapsamaktadır. Deneklerin anket sorularına verdikleri cevaplar sıklık (f), yüzde (%) ve Kümülatif yüzde (%) olarak sunuldu. Yüzde dağılımlar arasındaki farkın anlamlılığının tespiti için ki-kare testleri uygulandı. Bu çalışmanın sonuçları beden eğitimi derslerini veren öğretmenlerin büyük çoğunluğunun (%90.4) beden eğitimi ve spor bölümü mezunu olduklarını, tesis ve malzemelerin yetersiz olduğunu, okul-içi sportif faaliyetlere gereken önemin verilmediğini, haftalık ders süresinin yeterli olmadığını, okul idarecilerin beden eğitiminin önemine yeterince inanmadığını ve beden eğitimi derslerinin etkili işlenemediğini göstermektedir. Bireyin fiziksel, ruhsal, zihinsel ve sosyal gelişimini birlikte amaçlayan beden eğitimi derslerine etkili verilebilmesi için gereken tedbirlerin alınması elzem gözükmektedir. Ill ABSTRACT Applicability of Physical Education and Sports Lectures in Primary Schools in Samsun. Necip Fazıl KİSHALI, Graduate Thesis, Ondokuz Mayıs University, Samsun, June1999 The purpose of this study is to determine the applicability of physical education and sports lectures in primary schools in Samsun. During the academic year of 1998-1999, a questionnaire with 27 questions was applied to the total of 104 subjects including 74 male and 30 female physical education teachers in 53 primary schools. Questionnaire was consist of personal traits of teachers, socioeconomic status of students, sports facilities and equipment, the opinion of school managers to the physical education lectures, and the effectiveness applicability of physical education and sports lectures. Results were presented as frequencies, percent value and cumulative percent. Chi-square test was used for determination of significance of percent distribution in each question. Results of this study showed that most teachers executing physical education lectures had graduated from physical education and sports department (90.4%). There was insufficiency in sports facilities and equipments. School managers did not believe the importance of physical education. Attention paid to intramural activities and the duration of physical education courses in a week were not enough. Consequently, It appears that the applicability level of physical education lectures seems to be low. It is necessary to make required regulations about physical education lectures which aims the development a person physically, psychologically, mentally and socially as a whole.
Collections