İlköğretim programlarında yer alan beden eğitimi dersleri ile öğrencilerin fiziksel gelişimlerinin araştırılması (Bolu - Köln örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLKÖĞRETİM PROGRAMLARINDA YER ALAN BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİ İLE ÖĞRENCİLERİN FİZİKSEL GELİŞİMLERİNİN ARAŞTIRILMASI (Bolu - Köln Örneği) Hakkı ÇOKNAZ, Doktora Tezi Ondokuz Mayıs Üniversitesi Samsun, Şubat 2002 Bu çalışmanın amacı; ülke, yaş, cinsiyet fiziksel aktiviteye ve beden eğitimi dersine katılım süresi faktörlerine bağlı olarak öğrencilerin fiziksel uygunluk düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Veriler rast gele yöntemiyle seçilen 87 kız, 85 erkek; Köln ilinden seçilen 84 kız, 72 erkek öğrenciden haziran ve ağustos aylarında toplam 16 Euro-Fit test parametresiyle günün farklı saatlerinde toplanmıştır. Bolu ve Köln'deki öğrencilerin beden eğitimi derslerine ve diğer serbest zaman etkinliklerine katılım oranları ile ilgili bilgiler bilgi toplama formuyla elde edilmiştir. Ölçümlerde elde edilen veriler, SPSS for Windows 7.5 istatistik paket programında, bir yönlü varyans analizi, Person korelasyonu, ki-kare, t-testi (İndepent Samples) teknikleri kullanılarak değerlendirildi. İstatistik değerlendirmede anlamlılık düzeyi PO.05 olarak kabul edildi. Yapılan analizler sonucunda, Bolu'da yetişen öğrencilerin Köln'de yetişen öğrencilerden daha zayıf ve daha kısa oldukları belirlenmiştir. Fiziksel becerilerde Köln'deki öğrencilerin daha başarılı oldukları görülürken her iki ildeki beden eğitimi dersleri ile öğrencilerin serbest zaman etkinliklerinin nicelik ve nitelik açısından Köln'deki öğrenciler lehine farklılıklar gösterdiği bulunmuştur. Gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerin öğrencileri arasında yapılacak olan karşılaştırmalar beden eğitimi dersleri ve serbest zaman alanlarında hedeflerin belirlenmesinde vazgeçilmez bir araç olmalıdır. VI ABSTRACT RESEARCH OF THE PHYSICAL EDUCATION COURSES AND STUDENTS' PHYSICAL DEVELOPMENTS IN THE ELEMENTARY SCHOOL AND MIDDLE SCHOOL EDUCATION PROGRAM Hakkı ÇOKNAZ, Doctoral Dissertation University of Ondokuz Mayıs Samsun, February 2002 The purpose of the study was to compare the capacity of students' fitness according to the following factors: country, age, gender, and length of time involved in fitness activities and physical education classes. In Bolu, the randomly selected subjects were female students (n = 87), and male students (n = 85). In Cologne, the randomly selected subjects were female students (n = 84) and male students (n = 72). Data was collected from these subjects who performed 16 Euro-Fit tests at various time throughout the testing days during July and August. The percentage of attending students from physical education courses and recreational activities in Bolu and Cologne was obtained. The computer software, SPSS for Windows 7.5, was utilized to examine the data. Various statistical methods including the Ki-square tests, independent sample t-tests, one way variance analysis, and Pearson Correlations were used. The obtained values were examined whether they were statistically significant or not. The level of significance was determined as P<0.05. The results of the analysis showed that students in Bolu were weaker and shorter than students in Cologne. It was found that students in Cologne showed better physical skills due to the qualitatively and quantitatively better physical education courses and recreational activities. Comparisons of physical education course programs and the field of recreation activities should be required between countries to develop better goals.
Collections