Samsun ili ilköğretim çağı çocuklarının yetenek seçim yönteminin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET SAMSUN İLİ İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÇOCUKLARININ YETENEK SEÇİM YÖNTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ Erkut TUTKUN,Doktora Tezi Ondokuz Mayıs Üniversitesi,Samsun,Ağustos 2002 Bu çalışmanın amacı;gelecekteki yetenekli futbolcuların seçimine katkıda bulunmak amacıyla futbolcuların yetenek seçiminde yardımcı olacak seçim kriterleri tespit etmektir. 2001-2002 öğretim yılında Samsun ili merkezde, Samsun Milli Eğitim Müdürlüğü, Lig heyetinin organize ettiği okullar arası minikler futbol müsabakalarına katılan 24 takımdan (N=240), ilk 10 dereceye giren takımların üzerinde fiziksel uygunluk ve futbola özgü beceri testleri uygulanmış ve uygulamaya katılan 100 kişi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırma grubunun futbola özgü yetenek ve bazı motorsal test puanlan araştırmanın hipotezlerini test edecek şekilde düzenlenmiştir. Araştırmanın hipotezlerini test etmede tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Varyans analizi sonunda, hangi grupların farklı olduğunu saptayabilmek için LSD testi kullanılmıştır.İstatistiksel analizler SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Okul grupları ile yaş (yıl), boy ortalamaları (cm), vücut ağırlığı (kg), anaerobik güç (kg.m.sn), dinlenik kalp atım sayı ortalamaları (atım/dak), koşu sonu kalp atım sayısı (atım/dak), dikey sıçrama ortalamaları (cm), vole atış test ortalamaları arasında istatistiksel bir fark tespit edilemezken (p>0.05),okul grupları ile futbol tecrübe yaşı, 10 m. ve 20 m.sürat koşu testi, durarak uzun atlama, cooper yürü-koş testi, top sürme test ortalamaları, uzun vuruş (m.) test ortalamaları, kafa hakimiyeti (adet) test ortalamaları, çabukluk (sn) test ortalamaları arasında istatistiksel bir fark tespit edilmiştir (p<0.01). Bu araştırma ortalama standart performans profili,belirleme araştırması olmakla birlikte,her test bataryasında elde edilen 7-12 yaş grubundaki en iyi on derecenin ortalama dağılımları üst standart normu olarak kullanılabilir. Beden eğitimi öğretmenleri, antrenörler ve sporla ilgili kişiler bu normları kullanabilirler. Ill ABSTRACT THE DEVELOPMENT OF TALENT IDENTIFICATION METHODS OF THE PRIMARY EDUCATION STUDENTS IN SAMSUN Erkut TUTKUN,Doctoral Dissertion University of Ondokuz Mayis,Samsun,August 2002 The purpose of the study was to established the selection in talented soccer childs. In centre of Samsun, among 24 junior soccer school teams (n=240),first 10 teams are selected and measured some physical fitness tests and soccer skill tests. The computer software,SPSS for windows was utilized to examine the data various statistical methods including and one way varience analyze and LSD test.The level of significance was determined as p<0.05. The results of the analyze showed that there is no any statistical difference between school groups and years,body height (cm),body weight (kg),anaerobic power,rest heart rate,running after heart rate, vertical jump,volley (p>0.05).But,there are statistical difference between school groups and training experience,10-20 m.sprint,standing broad jump,cooper, dribbling, long shots,heading and agility (p<0.01). Comparisons of physical fitness status and skill soccer level in primary schools should be required between countries and cities to national talent criteria.
Collections