Taksi şoförlerinde dirsek düzeyinde ulnar sinir iletim çalışmaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Taksi şöförlerinden oluşan bir grupta dirsek düzeyinde ulnar tuzak nöropati varlığı araştırıldı. Çalışmaya gönüllü 40 taksi şöförü vaka ve ulnar tuzak nöropatiye yatkınlık oluşturabilecek mesleki gruptan olmayan 40 sağlıklı gönüllü birey kontrol grubu olarak alındı. Çalışmaya katılan vaka ve kontrol grubunun demografik özellikleri ve vaka grubunun araba kullanırken pencere kenarına dirsek dayama alışkanlığı ve semptom olup olmadığı sorgulandı. Vaka grubunu oluşturan 40 taksi şöförünün ve 40 gönüllü kontrolün her iki üst ekstremiteleri elektofizyolojik olarak incelendi. Tüm bireylerde her iki üst ekstremite median ve ulnar sinir motor ve duyu iletim çalışmaları ve radial sinir duyu iletim çalışmaları gerçekleştirildi. Taksi şöförlerinde sol üst ekstremitede ulnar sinir DA-DÜ segmentinde motor ve duyu iletim hızında sağ tarafa göre ve kontrol grubuna göre anlamlı yavaşlama ve F latansında uzama saptandı (p<0.001). Taksi şöförlerinde kontrol grubuna göre hem sağ hem de sol tarafta ulnar sinir DA-DÜ segmentinde motor ve duyu iletim hızında anlamlı yavaşlama, ulnar sinir F latansında anlamlı uzama saptandı (p<0.025). Taksi şöförleri içerisinde ise dirseğini dayamayanlarda sağ ve sol taraf ulnar sinir iletimleri istatistiksel olarak benzerken, dirseğini dayayan grupta sağ tarafa göre sol tarafta ulnar sinir DA-DÜ segmentinde motor ve duyu iletim hızları daha yavaş (p<0.001) ve F latans düzeyi daha uzun bulundu (p<0.001). Dirseğini dayamayan grup ile dirseğini dayayan grup arasında sağ tarafa göre soldaki elektrofizyolojik parametrelerdeki değişim miktarı karşılaştırıldığında; dirseğini dayayan grupta solda median sinir distal duyu latans uzamış (p=0.025), median sinir 3. parmak bilek segmentinde duyu iletim hızı yavaşlamış (p=0.008) ve ulnar sinir distal motor latans (p=0.028) ve ulnar sinir F latans (p=0.007) düzeyleri uzamış, ulnar sinir DA-DÜ segmentinde motor ve duyu iletim hızı anlamlı olarak yavaşlamış bulundu (p<0.001, p=0.004) Sonuç olarak taksi şoförlerinde ulnar sinir, uzamış dirsek fleksiyonuna bağlı olarak ve dirsek dayama alışkanlığının sinir üzerinde oluşturduğu direkt bası etkisi ile sol tarafta daha belirgin etkilenmiştir ve sol tarafta DUN elektrofizyolojik olarak daha belirgindir. Ancak sürüş sırasında her iki tarafta uzun süreli dirsek fleksiyonu yanı sıra sağda vites değiştirme nedeni ile tekrarlayan dirsek fleksiyonunun oluşturabileceği ulnar sinir hasarı da göz ardı edilmemelidir. In this study the presence of ulnar nerve entrapment at the elbow has been researched in a group of taxi-drivers. 40 volunteers who were taxi-drivers and 40 volunteers consisting of healty individuals whose occupation groups were not susceptible to cause ulnar entrapment individuals whose occupation groups were not susceptible to cause ulnar entrapment neuropathy has been included in this study. Demographic characteristic of the taxi drivers and the control group who participated in this study has been recorded. Active working periods of the taxi-drivers, the habit of leaning their elbows against the lower edge of the window while driving and the presence of any symptoms has been questioned. Electrophysiological studies including median and ulnar nerve motor and sensory conduction studies and radial nerve sensory studies were performed in both upper extremities of 40 taxi-drivers and control group.Electrophysiological studies revealed that motor and sensory conduction velocity of the left ulnar nervein the below-the-elbow to above-the-elbow segment was significantly decreased compared to the right ulnar nerve in taxi-drivers (p<0.001). And similarly motor and sensory conduction velocity over both left and right ulnar nerve below-the-elbow to above-the-elbow segment were significantly decreased and F-wave latency of ulnar nerve was significantly prolonged in the taxi-drivers compared to the control group (p<0.025). Ulnar nerve conduction parameters and F-wave latencies on the left and right sides were statistically similar in the taxi-drivers who didn't have the habit to lean their elbow. However, it was shown that motor and sensory conduction velocities over the left side of ulnar nerve below-the-elbow to above-the-elbow segment was slower (p<0.001) and F-wavw latency was longer (p<0.001)cin taxi-drivers who lean their elbows compared to the taxi-drivers who do not. It was observed that motor and sensory conduction velocities of the left ulnar nerve in below-the-elbow to above-the-elbow segment were more significantly decreased in the taxi-drivers who had longer years of working and longer working times per week, at the same time, it was shown that was a statistically significant inverse correlation in motor conduction velocity of the ulnar nerve over below-the-elbow to above-the-elbow segment between the differences of sides and years of working.In conclusion, it was shown that extended elbow flexion and the habit of leaning the elbow causes a direct compression on the ulnar nerve resulting in an electrophysiologically much more distinctive ulnar nerve neuropathy at the elbow and its effects has been shown marketly on the left side. Results have revealed that in addition to long-term elbow flexion of both sides while driwing: the repetitous movements during shifting the gear might also be the cause of the ulnar nerve loss.
Collections