İlköğretm okullarında beden eğitimi ders hedeflerinin gerçekleşme düzeyinin belirlenmesi ve yeni bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
iiiÖZETLKÖĞRET M OKULLARINDA BEDEN EĞ T M DERS HEDEFLER N NGERÇEKLEŞME DÜZEY N N BEL RLENMES VE YEN B R MODELÖNER SÇetin YILMAZ, Yüksek Lisans TeziOndokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun, Ağustos 2005Bu çalışma, ilköğretim okullarında beden eğitimi ders hedefleriningerçekleşme düzeyinin belirlenmesi ve bir model önerisi sunulmasını amaçlamaktadır.Araştırmada; öğretmenlere 27 soruluk, öğrencilere ise 19 soruluk anketlerhazırlanmıştır. Anketler, Samsun ili ve ilçelerindeki 10 okulda uygulanmıştır. Okulların4'ü il merkezinde, 6'sı ise 5 farklı ilçede bulunmaktadır. Öğrenci anketlerininuygulanmasında, 8. sınıf öğrencileri tercih edilmiştir. Öğrencilerin 139'u kız,161'ierkektir. Öğretmenlerin ise, 22'si bayan, 71'i erkektir.statistiksel analizlerde, SPSS paket programı kullanılmıştır. Anketler, soruortalamalarının testi ve bazı sorularda, ki-kare testi yöntemleriyle analiz edilmiştir.Öğrenci anketleri; öğrencilerin kişisel bilgilerini, derse bakış açılarını, bedeneğitimi dersinin kendilerine olan katkılarını, dersin işleniş şeklini ölçmeye yöneliksorulardan oluşturulmuştur. Öğretmen anketleri ise; öğretmenlerin kişisel bilgilerini,görev yaptıkları okulların fiziki durumunu, ders işlenişinde kullandıkları öğretimyöntemlerini, planların yapılmasında dikkat ettikleri noktaları, sportif konulardakiyeterlilik durumlarını, model önerisi hakkındaki görüşlerini tespit etmeye yöneliksorulardan oluşturulmuştur.Sonuç olarak; Beden Eğitimi dersi sonrasında öğrencilerde hissedilir boyuttayorgunluk olmadığı, spora yönelmelerinde, kendilerinde var olan fakat bilmedikleribecerilerin ortaya çıkmasında dersin etkili olduğu ve diğer derslere oranla daha fazlasosyal ilişki içerisinde oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca; öğretmenlerin ders işlerken,gösteri, komut, eşle çalışma, katılım yöntemlerini tercih ettikleri, yıllık planlarınyapılmasında ihtisas branşlarındaki konulara geniş zaman ayırdıkları ve ders dışıegzersiz çalışmalarda, yarışmalara öğrenci ve okul takımı hazırlanmasına önemverildikleri tespit edilmiştir.ivAnahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Spor, Spor Öğretimi, Çocuk, lköğretim,Öğretim Yöntemleri iiiABSTRACTDEFINING THE LEVELS OF MATERIALIZING PHYSICALEDUCATION LESSONS? TARGET IN THE ELEMENTARY SCHOOLS ANDSUGGESTION OF A NEW MODELÇetin YILMAZ, Master ThesisOndokuz Mayıs University, Samsun, August, 2005This working, aims defining of realizing level of physical education lesson?stargets and presentation of a model suggestion.In suggestion it was preared 27 questions of inquiries for teachers and 19questions of inquiries for students. Those inquiries were applied to ten schools at thecentre of Samsun and its towns. Four of the schools are at the centre of city and six ofthe schools are at the five different towns of the city. t was prefered eight class ofstudents for applying the student inquiries. 139 of the students are girls and 161 of thestudents are boys. However 22 of the teachers are ladies and 71 of the teachers aregentlemen.It was used SPSS packet programme in statistical analysises. Inquiries wereanalyzed with the methods of Hotelling?s T- Squared and some questions were analyzedwith the methods of chi-square test.Student inquiries are constituted of students? individual informations, theirpoint of views to the lesson, contribution of physical education lesson to their own andthe questions that include measuring of style of teaching the lesson. However; teacherinquiries are established in constitution of teachers? individual informations, physicalforms of the schools in which are cared while planning, competence situations insportive subjects and ideas about model suggestion.As a result; it?s established that there isn?t sensible weariness with studentsafter the lesson, the lessons is effective of feeling them to aware their abilities whichthey were unaware of having and they are in much more social relationships accordingto the other lessons, in addition to these it was established that teachers preferdemonstration, commond, pair-work, addition methods; they have too much time for thesubject of specialization branches while doing yearbook plans and they attachivimportance to preparing student and school team for races in out of lesson exerciseworkings.Keywords: Physical Education, Sport, Teaching Sport, Child, Elementary,Teaching Methods
Collections