Öğrencilerin beden eğitimi dersine ve ders dışı etkinliklere yönelik tutumlarında beden eğitimi öğretmenlerinin rolü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arastırmanın amacı; Türk Milli Egitimindeki ortaögrenim okullarında ögrencilerin,beden egitimi dersine ve ders dısı etkinliklere karsı tutumları ve bunun yanı sıra beden egitimiögretmenlerinin ders dısı etkinliklerdeki rolünün analiz edilmesidir.Anket; kimlik bilgileri, ögrencilerin beden egitimi dersi hakkındaki düsünceleri veders dısı etkinlik ve beden egitimi ögretmenleri hakkındaki düsünceleri olmak üzere üçbölümden olusmaktadır. Yapılan çalısmada 3 ildeki çesitli ortaögrenim okulları incelenmistir.Arastırmaya katılan ögrencilerin sınıf düzeyleri lise 1. sınıf (n=319) %32.3, 2. sınıf (n=339)% 34,3 ve 3. sınıf (n=330) %33,4 `tür. Arastırmaya 512 `si erkek, 478'i kız olmak üzeretoplam (n=990) ögrenci katılmıstır. Elde edilen verilere Windows ortamında SPSS paketprogramı kullanılarak istatistik islemler yapılmıstır. statistiksel islem olarak ki-kare, frekansve yüzde testleri uygulanmıstır.Ögrencilerin beden egitimi dersini her yıl almak isteme oranları (n=794) %80,2bulunmustur. Yine ögrencilerin ders dısı aktivitelere en çok yönlendiren etkenlersıralamasında birinci sırada (n=420) % 42,4 ile çevre olurken beden egitimi ögretmeni(n=125) %12.6 ile çevre, aile ve okuldan sonra gelmektedir.Ögrencilerin beden egitimi dersi ve beden egitimi ögretmenlerine karsı olumlu tutumgösterdikleri görülmüstür. Çalısmanın sonucunda ögrencilerin ders dısı etkinliklerine katılımoranlarının istenilen seviyede olmadıgı ve ders dısı etkinliklerin ögrencilerin beklentilerinitam olarak karsılayamadıgı ortaya çıkmıstır.Okul yönetimi ve beden egitimi ögretmenleri, kız ve erkek ögrencilerin beklentileridogrultusunda ders programları ve ders dısı etkinlikler düzenleyebilir. The purpose of this study is to analyze the attitudes of the students towards physicaleducation lesson and activities out of the physical education lesson in elementary school atturkish national education system. At the same time the role of physical education teachersare researched.In thıs study has three parts; public survey, identity information, the thought ofstudents about physical education lesson and out of lesson activity and also,the thought ofstudents about physical education teacher.ın this study different secondary school in threecities are investigated. The level of the students who contribute this survey are 1.grade(n=319) %32.3, 2.grade (n=339) %34.3 and 3.grade (n=330) %33,4. 512 male, 418 female,total 990 students contribute the survey. Getting data are made statistic treatment by usingSPSS packet programme in Windows. Chi-square, frequency and percent tests are applied as astatistical process. The demand of the students who take physical education lesson?s rates arefound (n=794) %80,2 . Again, ordering of factors which the students are orientated out oflesson activities are at the first order environment (n=420) %42,4 . Physical education teacher(n=125) %12,6 and environment are coming after family and school. It?s shown that thestudents have positive attitudes to the physical education and the physical education teacher.In the result of the survey, ıt appears that the students contributing rates in out of lessonactivities are not suitable level and out of lesson activities are not recieved the studentsexpectations school management and physical education teacher can put in order male andfemale students expectations in lesson programmes and out of lesson activities.
Collections