Acil servis personeli öfke kontrol düzeyleri ve iletişim becerilerinin şiddete maruz kalma durumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmada acil servis personeli öfke kontrol düzeyleri ve iletişim becerilerinin şiddete maruz kalma durumlarına etkisinin araştırılması amaçlanmaktadır.Materyal ve Metot: Bu araştırma Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde 11 Nisan-15 Ekim 2013 tarihleri arasında çocuk acil ve yetişkin acil kliniklerinde çalışan 283 sağlık çalışanına anket uygulanması yöntemiyle, kesitsel araştırma ilkelerine uygun olarak yapılmıştır.Verilerin toplanmasında literatür doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanan 19 sorudan oluşan tanımlayıcı özellikler anket formu, sürekli öfke ve öfke kontrol ölçeği ve iletişim becerileri envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın gerçekleştirilmesi için etik kuruldan ve hastane yetkililerinden gerekli izinler alınmıştır. Bulgular: Araştırma kapsamındaki sağlık çalışanlarının yaş ile öfke kontrol düzeyi arasında; medeni durum ile öfke içte tutma ve öfke kontrol düzeyleri arasında; çalışılan pozisyon ile öfke içte tutma düzeyleri arasında; eğitim durumuna göre öfke içte tutma, öfke dışa vurma, öfke kontrol düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır. Yaş ve çalışılan pozisyona göre iletişim beceri düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır. Sağlık çalışanlarının şiddete maruz kalma durumlarına göre öfkeyi içte tutma alt ölçeğinden aldıkları puanlar arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur.Sonuç: Sağlık çalışanlarının %78,4'ü şiddete uğramıştır. Yaş arttıkça öfke kontrol düzeyleri ve zihinsel, davranışsal, genel iletişim becerileri artmaktadır. Evli sağlık çalışanlarının öfkeyi içte tutma ve öfke kontrol düzeyleri, bekarlara göre daha yüksek olduğu bulunmuştur. Lisanüstü eğitime sahip olan sağlık çalışanlarının öfkeyi içte tutma ve öfke kontrol düzeyleri daha yüksek bulunmuştur. Sağlık çalışanlarının genel iletişim becerileri arttıkça sürekli öfke düzeyi, öfkeyi içte tutma ve öfkeyi dışa vurma düzeylerinin azaldığı; öfkeyi kontrol etme düzeylerinin ise arttığı bulunmuştur Purpose: The purpose of this study is to find out the effect of anger management levels and communication skills of emergency room staff on their state of being exposed to violence.Material and Method: This study was conducted in Ümraniye Training and Research Hospital between the dates 11 April and 15 October 2013 by using a questionnaire applied to 283 health personnel working in the children and adult emergency room clinics, in accordance with the principles of cross-sectional study. The data was collected through a 19 item descriptive features questionnaire form prepared by the researcher in line with the literature, trait-state anger management inventory and communication skills inventory. Necessary permissions were taken from the ethics committee and the authorities of the hospital. Findings: Statistically significant differences were found between the health workers' ages and their anger control levels; between their marital status and their anger-in and anger control levels; between their working position and anger-in levels; and between their anger-in, anger-out and anger control levels based on their level of education. Statistically significant differences were also found between age and communication levels based on the personnel's working position. The difference between the anger-in subscale of health personnel based on their state of being exposed to violence was found to be statistically significant.Result: 78,4% of the health workers had been exposed to violence. Anger control levels and mental, behavioral and general communication levels increased with age. Anger-in and anger control levels of married health workers were found to be higher than those of single health workers. Anger-in and anger control levels of postgraduates were found to be higher. It was also found that as the general communication levels of the health workers increased, their trait anger levels, anger-in levels and anger-out levels decreased while their anger control levels increased. Key words: Anger; Anger Management; Communication Skills; Health Workers at Emergency; Violence
Collections