11-14 yaş çağındaki çocukların spor yapma alışkanlığının duygu kontrolü üzerine etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Uyumlu bir yaşam için duyguların kontrolü önemli ve gerekli olan kazanımlardan biridir. Bu araştırmada 11-14 yaş arası ortaokul öğrencilerinin spor yapma alışkanlığının duygu kontrol düzeyleri üzerine anlamlı bir etkisinin olup olamadığını, varsa bu etkinin bazı değişkenlere (cinsiyet, yaş, sınıf, anne-baba eğitim durumları, okul takımında görev alıp/almama) göre değişip değişmediğin belirlenmesi, elde edilen bilgilere dayalı olarak da alana katkı getirebilecek önerilerde bulunulması amaçlanmıştır.Materyal Metot: Bu araştırmada örneklemi oluşturan öğrencilerden gerekli verileri elde etmek amacıyla Kişisel Bilgi Formu ve Courtauld Duygu Kontrol Ölçeği uygulanmıştır. Veriler araştırmacı tarafından İstatistiksel olarak SPSS (21)‟ e aktarılmış ve istatistiksel analizler bu programla gerçekleştirilmiştir. Araştırma verilerinin test edilmesinde bağımsız örneklemler için t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Bulgular: Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin %51,5‟ ini kızlar %48,5‟ ini erkekler oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %52,6‟ sı düzenli olarak spor yaparken %47,4‟ ü düzenli olarak spor yapmamaktadır. Bağımsız örneklemler için t testi sonuçları sonucuna göre spor yapan öğre ncilerin duygu kontrol düzeyleri spor yapmayan bireylerden anlamlı bir şekilde yüksek olduğu görülmüştür. (t (445) = 5,492 P<0,05).Sonuç: Araştırma sonunda11-14 yaşları arası ortaokul öğrencilerinin duygularını kontrol etme düzeylerinin cinsiyet, yaş, sınıf, anne ve babalarının eğitim durumuna göre anlamlı olarak değişmediği; okul spor takımında görev alanların almayanlara göre, spor yapanların spor yamayanlara göre; duygularını kontrol etme düzeylerinin okul spor takımında görev alanlar ve spor yapanlar lehine anlamlı olarak değiştiği sonucuna varılmıştır. Aim: Emotion control is one of the important and necessary acquirement for a harmonious life. In this research, it is aimed to find out if there is a meaningful effect of the habit of doing sports between 11 to 14 year old secondary school students on the levels of emotion control, if there is a relationship, to study with some variables (gender, age, grade, parents' education profiles, being in a school team) to define whether the levels change or not and by the support of the information obtained, to give suggestions which can make contribution to the field. Material and Method: In this research, to obtain necessary information from the sample group of students, Personal Information Form and Cortauld Emotion Control Scale were applied. The data were transcribed to SPSS (21) in statistics by the researcher and statistical analysis were realized through this program.In testing of the research data,for independent sample, t-test and one way variant analysis were used. Results: In this research, 51.5% of the students were girls; 48.5% of the students wereboys. 52.6% of the students do sports regularly; on the other hand, 47.4% of them don'tdo sports regularly. For independent samples, according to the results of T test, it wasnoticed that emotion control levels of the students doing sports are meaningfully higherthan the people not doing sports (t (445) = 5.492, p<0.05).Conclusion: At the end of the research, it is concluded that 11 to 14 year old secondary school students' emotion control levels weren't changed meaningfully according to their genders, ages, grades, parents' education profiles; the emotion control levels of studentsbeing a member of a school team and doing sports regularly are changed meaningfully with the comparison of the levels of the students not being in a school team and not doing sports regularly.
Collections