Gençlik hizmetleri ve spor il müdürlüklerindeki personelin iş doyum düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlükleri'nde çalışan personelin iş doyum düzeylerini belirlemektir. Materyal ve Metot: Bu çalışmaya Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlükleri'nde görev yapan ve rastgele seçilen 285 kişi katılmıştır. Çalışanların sosyo-demografik özelliklerini belirleyen tanıtım formu ve iş doyum düzeylerini belirlemek için Weiss ve ark., (1967) tarafından iş doyumunu ölçmek amacıyla geliştirilen ve Baycan (1985) tarafından Türkçeye çevrilip, geçerlilik ve güvenilirlik çalışması yapılan Minnesota İş Doyum Ölçeği (MSQ) kullanılmıştır. İş doyum düzeylerinin demografik değişkenlere göre normal dağılım gösterip göstermediğine Shapiro-Wilk testi ile bakılmıştır. Veriler gerekli varsayım sağlamadığı için iş doyum düzeylerinin kıyaslanmasında iki grup arasındaki farklılıkları belirlemek için Mann-Whitney U, üç ve daha fazla grup arasındaki farklılıkları belirlemek için Kruskal-Wallis H testi, grup ortalamaları (t≥3) arası farklılıkları belirlemek için Dunn çoklu karşılaştırma testi kullanıldı. Tüm istatistiksel değerlendirmeler MİNİTAB ve SPSS 21 paket programında yapıldı.Bulgular: Çalışanların yaş değişkenine göre iş doyum puanları açısından `iş karşılığında alınan ücret` maddesinde yaşın ilerlemesiyle beraber memnuniyet düzeyi artmaktadır. Çalışanların eğitim durumu arttıkça iş karşılığında alınan ücret yönünden memnuniyet düzeylerinin azaldığı görülmüştür. Sonuç: Genel olarak iş doyum puanları orta düzeyde olan çalışanların sadece ücret ve terfi olanakları açısından memnun olmadıkları saptanmıştır. Buna rağmen çalışanların iş doyum puanlarının orta düzeyde olması alınan ücretin iş doyumunu tek başına etkilemediğini ortaya koymaktadır. Ayrıca çalışma sonucunda eğitim seviyesi yüksek olan çalışanların terfi olanaklarından memnun olmadıkları belirlenmiştir. Buna ek olarak illere göre iş doyum puanları karşılaştırıldığında iller arasında anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Hak edilen takdirin görülmesi ve üst düzey yöneticiler ile ilgili düşünceler konusunda da çalışanların doyum düzeyi düşük bulunmuştur. Aim: The purpose of this study's to determine the job satisfaction levels of employees working in Provincial Directorates of Youth Services and Sports. Material and Method: 285 employees working in Provincial Directorates of Youth Services and Sports were chosen randomly to take part in the study. A self-description form was used to determine the socio-demographic characteristics of the employees while Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ), which was developed by Weiss et al. (1967) and translated into Turkish and tested for validity and reliability by Baycan (1985) was used to determine job satisfaction levels. According to demographic variables of job satisfaction level is showing a normal distribution were analyzed with the Shapiro-Wilk test. As the data does not require the necessary hypothesis, Mann Whitney U test is performed to specify the differences between two groups, Kruskal Wallis H test is performed to specify the diferences between three or more groups, and Dunn's multiple comparision test is performed to specify the differences between group averages in comparision of job satisfaction. All statistical evaluations were performed in MINITAB and SPSS 21 software package.Results: In terms of the job satisfaction scores based on the age variable of employees, the level of satisfaction increased as the age increased for the item `my pay and the amount of work I do`. As the education levels of the employees increased, their satisfaction levels were found to decrease. Conclusion: It's found that the employees whose job satisfaction scores were in medium-level in general were dissatisfied only about the management of pay and advancement. Despite this, the fact that the employees have moderate general satisfaction scores shows that job satisfaction is not affected of the pay alone. In addition, it's found that the employees who had high levels of education were not satisfied of the chances for advance. When the job satisfaction scores were compared in terms of cities, significant differences were found between cities. Employees were found to have low satisfaction levels in terms of praises for doing a good job and thoughts about supervisors.
Collections