İnternet üzerinden spor ürünlerinin pazarlanması ve üniversite öğrencilerinin satın alma davranışlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma Doğu Anadolu Bölgesi'nde eğitim alan öğrencilerin internetten pazarlanan spor ürünlerini satın alma davranışlarının ve internet bağımlılık durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Materyal ve Metot: Bu çalışma 01.Şubat-14.Haziran.2013tarihleri arasında yapılan betimleyici bir araştırmadır. Araştırmaya bu tarihler arasında Doğu Anadolu Bölgesi'nde olan ve Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu bulunan 6 üniversitede öğrenim gören öğrenciler alınmıştır. Katılımcılara Kişisel Bilgi Formu, İnternetten Satın Alma Davranışları ile İlgili Anket ve İnternet Bağımlılık Ölçeği uygulanmıştır. Bulgular: Üniversite öğrencilerin internetten satın alma davranışları arasında cinsiyet, kredi kartı kullanımı ve ailenin aylık gelir durumu değişkenlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunmuştur. İnternetten alışveriş yapan ve yapmayan öğrenciler arasında İnternet Bağımlılık Ölçeği'nin tüm alt başlıklarında anlamlı fark bulundu. Sonuç: Öğrencilerin internet ortamında spor ürünü satın alma davranışında bulundukları, öğrencilerin demografik özellikleri ile internet bağımlılıklarının internetten satın alma davranışlarını etkilediği tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İnternet, pazarlama, satın alma, spor ürünleri Aim: The purpose of this research is to determine the internet marketing of sport products, and university student in the East Anatolia Region was carried out to determined he behavior of purchasing on the internet.Material and Method: This study was a descriptive study conducted between 01 February 14 June 2013. Research on this date between the Eastern Anatolia Region and Physical Education and Sports School 6 students who were studying at the university. Participants Personal Information Form, the Purchasing Behavior Relatedto Internet and Internet Addiction Scale was administeredquestionnaire.Results: Significant differences were found among buying behaviors of university students on the internet invariables of each gender, use of credit cards, education in the universities, montly family income, the duration of the internet, internet use frequency. Between Internet shoppers and students who make a significant difference was found between Internet Addiction Scale in allsub-titlesConclusion: It has been seen that students generraly purchase sport products on the internet, demographic characteristics and addictions on the internet affect the buying behavior on the internet.Keywords : Buying; internet; marketing; sport products.
Collections