Ebeveynlerin çocuk acil ünitesinden memnuniyet düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: ÇalıĢmamız çocuk acil birimine baĢvuran hastaların ebeveynlerinden alınan bilgiler doğrultusunda ebeveynlerin memnuniyet düzeylerini belirlemeyi amaçlamıĢtır.Materyal ve Metot: AraĢtırmanın evrenini 15.03.2015 -15.05.2015 tarihleri arasında Amasya Üniversitesi Sabuncuoğlu ġerefeddin Eğitim AraĢtırma Hastanesi Çocuk Acil Birimine baĢvuran ebeveynlerden araĢtırmaya katılmaya istekli ve bu konuda gönüllü olan 385 ebeveyn oluĢturmaktadır. AraĢtırmada öncelikle ebeveynlerin sosyo-demografik özelliklerini belirleyen bireysel özellikler formu ve ebeveynlerin acil servise yönelik memnuniyet durumlarını belirlemek amacıyla Karadağ (2007) tarafından geliĢtirilen ve geçerlik-güvenirlik çalıĢması yapılmıĢ olan Hasta Memnuniyetini Değerlendirme Formu uygulanmıĢtır. ÇalıĢmada elde edilen veriler SPSS paket programında değerlendirilmiĢtirBulgular: AraĢtırmaya katılan ebeveynlerin (n=385), 178 (%46,2)‟inin 25-34 yaĢ arasında olduğu, 255 (%66,2)‟inin kadın olduğu, 162 (%42,1)‟sinin yükseköğretim mezunu olduğu belirlendi. Katılımcıların acil servisten genel memnuniyet düzeyleri 135 (%35,1)‟inin çok memnun, 224 (%58,2)‟ünün memnun olduğu, en memnuniyetsiz olduklarını konuların araç park etme alanı, hekim ve hemĢirenin kendilerini tanıtması ve acil servisin hastane içindeki konumu olduğu belirlendi.Sonuç: ÇalıĢmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; sağlık bakım profesyonellerinin hasta kabul aĢamasında kendilerini tanıtmalarına özen göstermeleri, acil servisin hastane içindeki konumunun kolay ulaĢılabilir hale getirilmesi, acil servise baĢvuru yapan sağlıklı/hasta bireylerin araçlarını park edebilmeleri için yeterli alanın oluĢturulması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Acil Servis, Çocuk acil servisi, Ebeveyn memnuniyeti, HemĢirelik ABSTRACT PARENTS SATISFACTION LEVELS OF CHILDREN'S EMERGENCY UNIT Aim: This research aimed to determine satisfaction levels of parents applied to the children‟s emergency unit, in accordance with their statements. Material and Method: The research was carried out on 385 willing parents among those applied to the Children‟s Emergency Unit at Amasya University Sabuncuoğlu ġerefeddin Training and Research Hospital between the dates of March 15 and May 15, 20015. The data were collected through the Identification Form and the Patients Satisfaction Evaluation Form developed and tested about validity and reliability by Karadağ ġ. ( 2007). The data were analyzed with SPSS software package. Results: It was found out that of the parents (n=385), 178 (46.2 %) were 25-34 age range, 255 ( 66.2 %) were female, 162 ( 42.1 % ) were university graduates. The findings indicated that 135 (35.1 % ) of the parents were `very satisfied`, 224 ( 58.2 % ) of the parents were `satisfied` with the service at Children‟s Emergency Unit. On the other hand, it was revealed that the parents were dissatisfied with `car parking area`, `doctors‟ and nurses‟ introducing ways of themselves` and `the location of the Children‟s‟ Emergency Unit in the hospital`. Conclusion: Based on the findings obtained from the research, it is suggested that health care professionals should care about introducing themselves to the parents at the admission part, the location of the Children‟s‟ Emergency Unit ought to be easily accessible, and car parking area need to be designed large enough for all patients or the relatives of those. Keywords: Children‟s Emergency Unit, Emergency Unit, Nursing, Parents Satisfaction, Murat SABANCI, Master Thesis Ondokuz Mayıs University-Samsun, September-2015
Collections