Sağlık alanında eğitim alan yabancı uyruklu öğrencilerin iletişim becerileri ve sıklıkla yaşadıkları sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, Ondokuz Mayıs Üniversitesinin sağlık bölümlerinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin iletişim becerileri, sosyo-kültürel ve ekonomik anlamda sıklıkla yaşadıkları sorunları belirlemektir. Materyal ve Metot: Tanımlayıcı araştırma ilkelerine uygun olarak planlanan bu çalışma, örneklem seçimine gidilmemiş olasılıksız olarak Ondokuz Mayıs Üniversitesinin sağlık bölümlerinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin iletişim becerileri ve sıklıkla yaşadıkları sorunları belirlemek için araştırmaya katılmayı kabul eden, iletişim kurabilen, görme ve işitme engeli bulunmayan, 20 Eylül 2016- 5 Ocak 2017 tarihleri arasında Ondokuz Mayıs Üniversitesi sağlık bölümlerinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin tamamını araştırma kapsamına almıştır. Araştırmada veriler 2 farklı anket formu ile elde edilmiştir. Birinci form, 37 sorudan oluşan öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini belirlemek amacıyla oluşturulan anket formudur. Çalışmada kullanılan ikinci form ise; 45 sorudan oluşan Ersan ve Balcı tarafından geliştirilen `İletişim Becerileri Envanteri`dir. Bulgular: Araştırma bulgularına göre; iletişim becerileri ölçeği puan ortalaması 149,6±16,6 bulunmuştur. Öğrencilerin iletişim becerilerinin puan ortalaması orta düzeydedir. Zihinsel ve davranışsal iletişim becerileri puan ortalamalarının ise duygusal iletişim becerilerine göre daha iyi düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin yaşı, medeni durumu, gelir durumu, anne-baba eğitim durumu, toplumsal çevreyi benimseme, sosyal aktivitelere katılma, eğitimden memnun olma, Türkçe dil bilgisi, Türkiye'de eğitimi tercih etme ve eğitimden memnun olma durumları ile iletişim becerileri arasında anlamlı ilişki bulunmuştur ( p<0,05). Sonuç: Sağlık Bilimleri tüm bölümlerinde iletişim becerileri ile ilgili derslere daha fazla yer verilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: İletişim; İletişim becerileri; Yabancı uyruklu öğrenciler Aim: The aim of this research is to determine the communication skills, socio-cultural and economical problems of the foreign students studying in the health department at Ondokuz Mayıs University. Material and method: This study, which was planned in accordance with descriptive research principles, has included all of the foreign students, who are willing to participate in the research and have studied between September 20, 2016 and January 5, 2017 in the health departments of Ondokuz Mayıs University in order to investigate the communication skills and frequent problems of foreign students studying in the health departments of Ondokuz Mayıs University. The data was conducted with 2 different questionnaire forms. The first form consists of 37 questions which was designed to determine the socio-demographic characteristics of the students. The second form is `Communication Skills Inventory` which was developed by Ersan and Balcı consisting of 45 questions. Results: According to the research results the scale mean score of communication skills was found as 149,6 ± 16,7. The scale mean score of communication skills is medium. Mental and behavioral scale mean scores of communication skills were found better than emotional scores. There was a significant relationship between the students' age, marital status, income status, parental education status, adoption of social environment, participation in social activities, satisfaction with education, Turkish language knowledge, preference and satisfaction with education in Turkey with communication skills (p <0.05).Conclusion: It is thought that it will be beneficial to give more lectures about communication skills in all departments of Health Sciences.Keywords: Communication; Communication skills; Foreign students.
Collections