Ondokuz Mayıs Üniversitesi`nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal destek ve yalnızlık düzeyleri ile kaygı durumlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal destek ve yalnızlık düzeyleri ile kaygı durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Materyal ve Metot: Bu araştırma Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi' nde Ağustos 2015-Ocak 2016 tarihleri arasında okuyan yabancı öğrencilerle yapılmıştır. Örneklemi olasılıksız örneklem yöntemine göre her fakülteden çalışmaya katılmaya gönüllü olan 190 öğrenci oluşturmuştur. Veriler sosyodemografik özellikleri inceleyen anket soruları çok boyutlu algılanan sosyal destek, yalnızlık ve kaygı ölçekleri kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde SPSS 16 paket programı kullanılmış Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, Pearson Ki-Kare, Tek Faktör Varyans Analizi (ANOVA), t-testi ve korelasyon uygulanmıştır.Bulgular: Öğrencilerin %43,2'si kız, %56,8'i erkek olup, %90,5'inin bekâr olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin Algılanan Sosyal Destek Ölçeği toplam puan ortalaması (30.57±14.88), Yalnızlık toplam puan ortalamaları (50.77±6.89) ve Sürekli Kaygı toplam puan ortalaması (45.38±7.98) orta olarak belirlenmiştir. Devlet yurdunda kalan öğrencilerin sosyal destek ve yalnızlık ölçek puanı diğer gruplara göre yüksek bulunmuştur (p<0,005). Eğitimden memnun olmadığını bildiren yabancı uyruklu öğrencilerin yalnızlık ölçeği puan ortalaması daha yüksek bulunmuştur (p<0,005). Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği toplam puan ortalaması ile UCLA Yalnızlık Ölçeği ve Sürekli Kaygı Ölçeği toplam puan ortalaması arasında istatistiksel açıdan pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.Sonuç: Yabancı uyruklu öğrencilerin sosyal destek puanları arttıkça yalnızlık puanları azalmakta ve sürekli kaygı durumları artmaktadır. Anahtar kelimeler: Kaygı durumu, Sosyal destek, Yabancı uyruklu öğrenci, Yalnızlık. Roghayyeh MALEKİ SANİ MALEKİ, Yüksek Lisans TeziOndokuz Mayıs Üniversitesi – Samsun, Haziran-2017 Objective: This study aims to state foreign students' who study in Ondokuz Mayıs University anxiety situation about their social support and loneliness levels.Materials and Methods: The foreign students who studied between August 2015 and January 2016 in Ondokuz Mayıs University were the main focus of this study. According to improbable sampling method, there were 190 students from every faculty. The data was collected by using multi-dimensional perceived social support, loneliness and anxiety scale which also analyses the sociodemographic features with the surver questions. SPSS 16 program was used to evaluate the data. Descriptive statistics, Pearson chi-square, Sole factor Analysis of Variance, t-test and correlation was used to analyze the data.Results: %43,2 of the students were female, while %56,8 of them were male; and %90,5 of all the students were single. Students' Perceived Social Support Scalewas determined as total point average (30.57±14.88), loneliness point average (50.77±6.89) and Constant anxiety point average (45.38±7.98). The scale of social support and loneliness of the students who stay at dormitory was higher than the other groups (p<0,005). Loneliness scale point average of the foreign students who dissatisfies the education was higher as it is found out (p<0,005). And it is confirmed that there is a positive, medium level and meaningful relationship between multi-dimensional perceived social support scale point average and UCLA Loneliness Scale and Constant Anxiety Scale point average.Conclusion: While social support points of foreign students go higher, their loneliness points go lower and their constant anxiety situation goes higher. It is important those students are supported by their friends and teachers.Keywords: Loneliness level, Social support, State of anxiety, Foreign nationals.Roghayyeh MALEKİ SANİ MALEKİ, Master ThesisOndokuz Mayıs University – Samsun, June-2017
Collections