Yoğun bakımdan taburcu olan hastalara bakım verenlerin hasta bakımına yönelik eğitim gereksinimleri ve anksiyete durumlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, yoğun bakımdan taburcu olan hastalara bakım verenlerin hasta bakımına yönelik eğitim gereksinimleri ve anksiyete durumlarını belirlemektir.Materyal ve Metot:Tanımlayıcı araştırma ilkelerine uygun olarak yapılan bu çalışma Samsun'da bir hastanede 15.02.2016- 20.09.2016 tarihleri arasında yoğun bakım ünitelerinde yatan ve sağlıkla taburcu edilen hastaların , iletişim kurulabilen, araştırmaya katılmayı kabul eden 150 bakım veren oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, ''Veri Toplama Formu ve Durumluk–Sürekli Anksiyete Ölçeği'' kullanılarak toplanmıştır. Araştırma verileri değerlendirilirken betimleyici analizler yapılmıştır. İki Bağımsız grup karşılaştırmalarında t-testi ve Mann-Whitney U-Testi uygulanmıştır. Çoklu karşılaştırmalarda Kruskall-Wallis testi uygulanmıştır. Bulgular: Yoğun bakımdan sağlıkla taburcu edilen bakım hastalarına bakım verenlerin yaş ortalaması 43,6±14,3 ve %57,3'ü kadındır. Bakım verenlerin; eğitim düzeyinin hastanın genel vücut temizliği ile ilgili hem yeteri kadar bilgiye sahip olmadıkları hem de bakım vermede yetersiz oldukları saptanmıştır. İlaçların kullanım şekilleri, veriliş yollarının sürekli anksiyete üzerine etkisi olduğu saptanmıştır. Bakım verenlerin hastayı beslemede yeterli olmadıkları ve yeterli bilgiye sahip olmadıkları saptanmış olup, aradaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,05).Sonuç: Yoğun bakımdan taburcu olan hastalara bakım verenlerin hasta bakımında kendilerini yeterli bulmadıkları ve yeterli bilgiye sahip olmadiklari, bu durumun anksiyete düzeylerini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç doğrultusunda hasta hastaneden taburcu olmadan önce bakım verenlere hasta bakımına yönelik sağlık çalışanları tarafından uygulamalı eğitim verilmesi ve bunun devamlılığının evde sağlık hizmetleri tarafından sağlanması önerilebilir.Anahtar kelimeler: Bakım veren anksiyetesi; Bakım hastası ; Evde bakımda eğitim Aim: The purpose of this study was to determine the patient care needs and anxiety status of patient caregivers who were discharged from intensive care units.Material and Method: This study, which was made in accordance with descriptive research principles, constituted 150 caregivers in Samsun who agreed to participate in the research and communicate with patients who were hospitalized in intensive care units between 15.02.2016 and 20.09.2016. The data of the study were collected using the `Data Collection Form and State-Trait Anxiety Inventory`. Descriptive analyzes were made when research data were evaluated. The t-test and the Mann-Whitney U-Test were applied to the two independent group comparisons.Kruskal-Wallis test was applied in multiple comparisons.Results: The average age of caregivers of health care patients who were discharged from intensive care unit were 43.6 ± 14.3 and 57.3% respectively. Caregivers; it has been determined that the level of education is insufficient for the general body cleansing of the patient as well as not having enough knowledge and care. It has been determined that the forms of use of medicines and their route of administration have an effect on continuous anxiety. It was determined that the caregivers were not enough to feed the patient and they did not have sufficient knowledge, and the difference was statistically significant (p <0.05).Conclusion: Patient caregivers who are discharged from intensive care units are found to be insufficient in patient care and not adequately informed by health professionals about patient care, and this has been the result of affecting anxiety levels. it can be suggested that practitioners are given practical training by caregivers to the caregivers before discharge from the patients hospital and that the continuity of these is provided by the health services at home.Key words: Caregiver anxiety; Care patient; Home care education
Collections