Deniz Harp Okulunda uygulanan eğitimlerin öğrencilerin aerobik anaerobik ve solunum parametrelerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma Deniz Harp Okulu hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin performansını artırmak amacıyla 16 hafta süre ile uygulanan askeri ve spor eğitimlerinin, öğrenciler üzerinde ki aerobik, anaerobik ve solunum kapasitelerine etkilerinin incelenmesidir. Materyal ve Metot: Araştırmaya Deniz Harp Okulunda öğrenim gören, 18-20 yaş aralığında ki düzey 2 grubunda yüzen 50 kişi ve düzey 1 grubunda yüzen 50 kişi olmak üzere toplamda 100 öğrenci katılmıştır. Spirometre cihazı ile FVC,FEV1, FEFmax, SVC,MVV,IC değerleri, aerobik kapasite için cooper testi ve 800m yüzme testi, anaerobik kapasite için 30m koşu ve 50m yüzme testleri ile ölçüldü. Verilerden alınan değerlerin normallik testleri için Kolmogorov-Smirnov testi kullanılmıştır. Katılımcıların ön test-son test ve farklı değişkenlerinin ikili karşılaştırmasında Bağımsız t-Testi kullanılmıştır.Bulgular: Tüm katılımcıların aerobik, anaerobik ve solunum parametrelerinde yüksek düzeyde anlamlı farklılık bulunmuştur (p(<0,001)<05). Düzey 1 grubunda yüzen öğrenci ve düzey 2 grubunda yüzen öğrencilerin anaerobik değerleri için 30m koşuda ön test ve son test ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır(p(0,373)>05). Yine tüm katılımcıların anaerobik değerleri için 50m yüzmede ön test (p(0,026)<05) ve son test (p(0,035)<05) ortalamaları arasındaki fark anlamlıdır. Tüm katılımcıların aerobik değerleri için cooper testi ön test (p(0,635)>05) ve son test (p(0,490)>05) ortalamaları arasındaki fark anlamlı değildir. Deneklerin aerobik değerleri için 800 m yüzmede ön test (p(0,999)>05) ve son test (p(0,639)>05) ortalamaları arasındaki fark anlamlı değildir.Sonuç: Sonuç olarak Deniz Harp Okulunda verilen askeri ve spor eğitimlerin aerobik, anaerobik ve solunum performansını olumlu yönde etkilediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Aerobik kapasite; Anaerobik kapasite; Solunum parametresi;Spirometre Aim: The aim of this study is to investigate the effects of sports training on the aerobic, anaerobic and respiratory capacities of the students over 16 weeks in order to improve the performance of the students attending the Turkish Naval Academy preparatory class.Material and Method: A total of 100 students, 50 of them in the 18-20 age group and 50 midwifes in the middle level, participated in the study. FVC, FEV1, FEFmax, SVC, MVV, IC values, cooper test for aerobic capacity, 800m swimming test, 30m running for anaerobic capacity and 50m swimming tests were measured with spirometer. Kolmogorov-Smirnov test was used for normality tests. Independent t-Test was used to compare the pre-test-posttest and different variables of the participants.Results: A high level of significant difference was found in the aerobic, anaerobic and respiratory parameters of all participants(p(<0.001)<.05). No significant difference was found between the pre-test and post-test averages of 30m for middle-level floating student and elite-level floating students(p(0.373)>.05). For the anaerobic values of all participants, the difference between the mean of pre-test(p(0.026)<.05) and the final test (p(0.035)<.05) in the 50m swim was significant. The difference between the averages of the cooper test pre-test (p(0.635)>.05) for the aerobic values of all participants was not significant, but the difference between the post-test (p(0.490)<.05) averages was significant. For the aerobic values of the subjects, the difference between the pre-test(p(0.999)>.05) and the post-test(p(0.639)>.05) averages at 800 m swimming was not significant.Conclusion: As a result, it was seen that military and sports trainings given in the Naval Academy had a positive effect on aerobic, anaerobic and respiratory performance.Keywords: Aerobic capacity; Anaerobic capacity; Respiratory Parameter; Spirometry;
Collections