Beden eğitimi ve spor bölümü öğretmen adaylarının konuşma kaygısı ve kültürel zekâ arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Beden eğitimi ve spor bölümünde lisans düzeyi eğitimine devam eden, öğretmen adaylarının `Konuşma Kaygısı` ve `Kültürel Zekâ` düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Materyal Metot: Araştırmaya Atatürk Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinin farklı bölümlerinde okuyan 300 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışmada İlhan ve Çetin (2014) tarafından güvenirlik ve geçerliliği yapılmış olan `Kültürel Zekâ Ölçeği` ve Sofu (2012) tarafından geçerlilik güvenirliği yapılmış olan `Konuşma Kaygısı Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada demografik anket yapılmış ve istatistiksel analiz yöntemi olarak t- testi, ANOVA ve korelasyon analizi kullanılmıştır.Bulgular: Çalışma sonucunda kültürel zekâ düzeylerinde cinsiyet, spor yapma durumu, yapılan spor türü, yaş değişkeni, sınıf düzeyi, eğitim görülen bölüm ve aile yapısında istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu sonucuna varılmıştır (p<0,05). Konuşma kaygı düzeylerinde ise yaş değişkeninde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olduğu sonucuna varılıştır (p<0,05). Korelasyon testi sonucunda ise konuşma kaygısı ve kültürel zekâ düzeyleri arasında çok az bir anlamlılık tespit edilmiştir. Sonuç: Bu çalışmada kültürel zeka ve konuşma kaygısı arasında korelasyon testi sonucunda çok az bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda kültürel zekâ düzeyleri yüksek olan bireylerin konuşma kaygı düzeylerinin düşük olduğu sonucuna varılmıştır. Kültürel zekâ düzeyi arttıkça konuşma kaygı düzeyi azalmakta, kültürel zekâ düzeyi azaldıkça konuşma kaygı düzeyi artmaktadır.Anahtar Sözcükler: Kaygı; Konuşma; Konuşma Kaygısı; Kültür; Kültürel Zekâ Aim: The aim of the study is to examine the relationship between `Speech Anxiety` and `Cultural Intelligence` levels of the prospective teachers who are continuing their undergraduate education in Physical Education and Sports Department. Materials and Methods: 300 prospective teachers from different departments of Atatürk University-Faculty of Sport Sciences participated in the study. `Cultural Intelligence Scale` validity and reliability of which was shown by İlhan and Çetin (2014) and `Speech Anxiety Scale` validity and reliability of which was shown by Sofu (2012) were used in the study. T-Test, ANOVA and Regression Analysis were used as the statistical analysis methods.Results: As a result of the study, it is concluded that there are statistically significant differences in cultural intelligence levels and speech anxiety according to some variables such as gender, performing or not performing sportive activities, types of sports performed, age, year in the school, department in the school and family structure (p <0.05). It is also concluded that there is a statistically significant difference according to age variable in speech anxiety levels (p <0.05). Correlation test showed little significance between speech anxiety and cultural intelligence levels.Conclusion: As a result of the correlation test used in this study, little relation between cultural intelligence and speech anxiety was found. It was concluded that individuals with a high level of cultural intelligence had low levels of speech anxiety. As the level of cultural intelligence increases, the level of speech anxiety decreases, and as the level of cultural intelligence decreases, the level of speech anxiety increases..Key words: Anxiety; Culture; Cultural Intelligence; Speech Anxiety; Talk
Collections