Mekânla ilişkisinde görsel iletişim tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Görsel iletişim tasarımı günümüzde farklı disiplinlerle yaptığı iş birlikleri ile yeni ara alanlar ortaya koymaktadır. Bu ara alanlardan bir tanesi de mekân tasarımıdır. Yakın zamana kadar mekâna ilişkin problemler bir disiplin olarak mimarlığın ve çevresel tasarımın ilgilendiği konular olarak görülmekteydi. Görsel iletişim tasarımının kapsamının genişlemesi ve ilgilendiği alanlar içine mekânı da dahil etmesi ile birlikte, artık görsel iletişim tasarımı mekâna ilişkin iletişim problemlerinin çözümünde de etkin rol oynamaktadır. Mekân sadece bireye değil, topluma, topluluklara yönelik mesaj barındıran bir yapıya sahiptir. Toplum kültürünün gelişimi ve çeşitli kültürel farklılıklara sahip insan topluluklarının oluşması, zamanla insanla mekânın iletişiminde ortak bir dil kullanma zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır. Bu noktadan hareketle görsel iletişim tasarımının, mekân üzerinde mimarlık ve çevresel tasarımla iş birliği ihtiyacı doğmuştur. Bu araştırmayla mekân ile ilişkisinde görsel iletişim tasarımının ortaya koyduğu yeni açılımlar ve alt disiplinler incelenmiş, görsel iletişim tasarımı alanına getirdiği yenilikler tartışılmıştır.Anahtar Sözcükler: İnsan, Mekân, İletişim, Görsel İletişim, Tasarım, Algı Today, visual communication design reveals new intermediate areas with its collaborations with different disciplines. One of these intermediate areas is space design. Until recently, space-related problems were seen as subjects of architecture and environmental design as a discipline. With the expansion of the scope of visual communication design and incorporation of space into the fields of interest, visual communication design plays an active role in solving the communication problems related to space. Space has a structure that contains messages not only for the individual but also for society and communities. The development of community culture and the formation of human societies with various cultural differences have led to the necessity of using a common language in the communication of space with human. From this point of view, visual communication design needs to cooperate with architecture and environmental design on space. In this research, the new expansions and subdisciplines of visual communication design in relation to space are examined and the innovations brought to the field of visual communication design are discussed.Keywords: Human, Space, Communication, Visual Communication, Design, Perception
Collections