Pirinç üretimi yapan çiftçilerin üretim ve pazarlama sorunları ve çözüm önerileri: Afganistan`ın Tahar ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Pirinç üretiminde uygun teknoloji ve üretim faktörlerinin kullanımı, verim ve kalite üzerinde etkili olmaktadır. Ancak son yıllarda Afganistan ve özellikle araştırma bölgesi olan Tahar İlinde pirinç üretiminde önemli sorunlar yaşanmaktadır. Bu sorunların en önemlileri, ülkede üretim fakörlerine erişimin zayıf olması, ekim yöntemlerinin etkili bir şekilde uygulanamaması, kalitesiz tohumluk ve kalitesiz gübrelerin kullanılması ile pirinç tüketiminde daha fazla ithalata bağımlılığın gün geçtikçe artmasıdır. Tüketiciler gittikçe ithal pirinçleri tüketmeye başlamıştır. Afgan çiftçiler ürettiği pirinci piyasaya sunduğunda ithal pirinçler ile rekabet edememektedir. Bu çalışmanın temel amacı, Afganistan'ın Tahar İlinde pirinç üreten çiftçilerin üretim ve pazarlamada karşılaştıkları sorunları ortaya koymak ve bunlarla ilgili çözüm önerileri getirmektir. Bu amaç doğrultusunda ilde pirinç üretim yapan 90 çiftçi ile anket yoluyla görüşülerek veriler elde edilmiştir. Veri analizinde tanımlayıcı istatistikler ve SWOT analizlerinden yaralanmıştır. Araştırma bulguları, çiftçilerin tarımsal teknolojileri ve çeşitli üretim faktörlerini yeterince uygulayamadıklarını, pirinç ekim ve hasat işlemlerini daha çok kendi deneyimlerine göre yürüttüklerini göstermektedir. Piyasalara erişimleri yetersiz olduğundan çiftçiler pirinçlerini ucuz bir fiyattan toptancılara ve perakendecilere satmaktadır. Çiftçilerin yeni ekim makinelerine erişimi, bölgede yayım hizmetlerinin sağlanması ve pirinç üreticilerinin ürünlerini doğrudan nihai tüketiciye satması araştırmada geliştirilen öneriler arasındadır. The use of agricultural technology and production factors in rice production has an impact on yield and quality. However, rice producers in Afghanistan and particularly in Takhar province have faced many problems for the last decades. Among these problems are lack of production technologies, improper production factors, poor seeds and fertilizers quality, and highly dependency on import rice. Therefore, the domestic consumers used to consume imported rice which is not competeable by the domestic producers producing the rice demanded by the final consumers. The current study is planned to explore the production and marketting problems encountered by the rice producers, and their possible solution in Takhar province of Afghanistan. For this purpose, a sample of 90 rice producers were contacted and face to face interviewed. The descriptive analysis as well as SWOT analysis was applied to collected data to fulfill the objectives of this study. The findings shows that the rice producers considered lack of modern sowing methods, decision regarding sowing and harvesting the rice made according to the farmers personal experience, inaccessibility to market, and low price offered by the middle men as a more serious problem in rice production and marketting. The availability of new sowing machines with the access of farmers, provision of the extension services, and making the rice farmers able to sell their product directly to final consumer were possible solution of the reported problems.
Collections