Show simple item record

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorKaraahmet, Selma
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:47Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:47Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674050
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; görsel sanatlar dersinin eğitimini veren işitme engelliler ilköğretim sınıf öğretmenlerinin ve görsel sanatlar öğretmenlerinin empati kurmayla ilgili bilgi ve beceriler kazanarak, hem ilgili dersin daha nitelikli, verimli işlenmesini sağlamak, öğrencilerin estetik beğeni düzeylerini geliştirmek hem de kendilerini öğrencilere (öğrencilerini de kendilerine) daha iyi ve farklı ifade edebilecek yöntemler kazandırmaktır. Ayrıca, sınıf içinde kurulabilecek güvene dayalı ve sağlıklı iletişim süreçleriyle çağdaş bir eğitim psikolojinin gereklerini de yerine getirmektir.İlgili dersin öğretmenlerinin, öğrencilerine yaptırdığı uygulamalar (resimler vb) aracılığı ile onları daha sağlıklı ve yakından tanımalarını, anlamalarını; bireysel durumlarıyla, aile, okul ve sosyal çevrelerine ilişkin sorunlarını daha iyi öğrenebilmelerini, analiz ederek, yorumlayabilmelerini mümkün kılmaktır. Bulguladığı sorunları ya kendisi ya da psikolojik danışmanlık ve rehberlik öğretmenleriyle, idari yönetimle ya da okul aile birliği yönetimiyle işbirliği yaparak çözüme kavuşturmak ve gelecek için toplumuyla uyumlu, kendisiyle barışık, iletişim kurma güçlüğü ya da korkusu yaşamayan özgüven duygusu gelişmiş bireyler kazandırmaktır.
dc.description.abstractOne of the aims of this study is to provide primary school teachers and visual arts teachers with the empathy skills necessary to communicate with the hearing-impaired children. Through this skill it is possible to make the courses more sufficient and it is also possible to improve the aesthetic admiration level of the students. Another aim of this study is to serve the necessities of a contemporary educational psychology with the right communication phases based on confidence in class.One other aim of this study is to enable the teachers to be closely acquainted with the students, comprehend and interpret their individual and social problems by analyzing their paintings. Another aim is to help the teacher to solve the problems they discovered themselves together with the psychological counselor, the managers and the family. The most important of all is to educate individuals to become compliant with society, self-confident and the entrepreneurs of the future.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİşitme engelliler ilköğretim okullarında görsel sanatlar dersini veren öğretmenlerin öğrencilerle iletişimlerinde empati becerilerinin rolü
dc.title.alternativeThe role of emphaty skills in the commuication between the students and the teachers who teach the visual arts course in primary schools for impaired children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmHearing impaired
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmEmpathic skill
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPainting lesson
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid411142
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid300476
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess