Show simple item record

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorKeleş, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:44Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:44Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674035
dc.description.abstractBu çalışmada, dijital kültür ortamlarında yetişen ilköğretim çağı altıncı sınıf öğrencileri ile bu ortamlardan çeşitli nedenlerden ötürü uzak (yoksun) kalmış olan öğrenciler arasında çizgisel gelişim basamakları açısından olası değişkenler dikkate alınıp incelenerek onların yaratıcılıklarına etkileri araştırılmaktadır. Ayrıca araştırmanın amacı doğrultusunda ilköğretim görsel sanatlar dersinde işlenen konular paralelliğinde kullanılabilecek teknolojik donanımların öğrenci kazanımlarına etkilerinden bahsedilmektedir. Bu bağlamda, kullanılabilecek düzeyde olan teknolojilerin bu derste ortaya koyacağı etkileri öğrencilerin lehine çevirerek, yaratıcılıklarını ve teknolojik okuryazarlıklarını geliştirirken aynı zamanda dijital kültür ortamlarında ve modern eğitim teknolojileri kapsamında yaşanılan çağa uyum sağlayabilecek bireyler yetiştirilebileceği düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: Görsel sanatlar, dijital kültür, yaratıcılık
dc.description.abstractThis study investigates the effects of digital culture by examining possible variables in terms of linear development steps between sixth graders who are raised in digitally cultural environments and those who are away (deprived of) from such environments because of various reasons. In addition, the study mentions the effects of technological equipment that can be used in parallel with the subjects in primary education visual arts classes in terms of students' gains. Within this context it is believed that the effects of these technologies can be in favor of students and develop the students' creativity and technological literacy, and at the same time help the students become individuals who can keep up with the age in terms of digital culture and modern teaching technologies.KEY WORDS: Fine arts, digital culture, creativityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİlköğretim görsel sanatlar dersinde dijital kültürün öğrencilerin yaratım sürecine etkileri
dc.title.alternativeThe effects on students? creation process of digital culture in primary education visual arts lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmDigital art
dc.subject.ytmDigital technology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmDigital
dc.identifier.yokid428757
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308763
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess