Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnan, Zühal
dc.contributor.authorDağdelen, İrfan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:43Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:43Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674033
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı 1?5. sınıflarda yer alan simetri alt öğrenme alanındaki kazanımlar ile 7. sınıfta yer alan ?yansımayı açıklar? kazanımı esas alınarak, origami temelli öğretimin öğrencilerin simetri kavramındaki akademik başarısına olan etkisini belirlemektir. Diğer bir amaç ise, öğrencilerin origami uygulamaları sırasında oluşan geometrik şekiller ile simetri konusunda yer alan kavramları nasıl ilişkilendirdiklerini ortaya koymaktır.Araştırma, 2010?2011 eğitim-öğretim yılı Samsun ili Ayvacık İlçesi Mustafa Çakır İlköğretim Okulunda öğrenim görmekte olan 40 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Nicel ve nitel araştırma tekniklerinin birlikte kullanıldığı bu araştırmada, nicel kısmı ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel kısmı ise yarı yapılandırılmış görüşmeler oluşturmaktadır. Araştırmanın deneysel kısmında deney grubuna origami temelli öğretim uygulanırken, kontrol grubuna İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programının öngördüğü şekilde dersler işlenmiştir. Gruplara uygulamadan önce ve sonra olmak üzere araştırmacı tarafından hazırlanan geometri başarı testi uygulanmıştır. Araştırmanın amacı, öğrencilerin matematik dersindeki başarı durumu ve geometri başarı testindeki sonuçlar dikkate alınarak uygulama sonrası deney grubundan farklı akademik başarı seviyesinde olan 8 öğrenci (3 yüksek, 3 orta ve 2 düşük seviye) seçilerek yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Veri toplama süreci 6 hafta sürmüştür. Geometri başarı testinden toplanan nicel veriler SPSS 13.0 paket programında t-testleri ile analiz edilirken, yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen nitel veriler betimsel yaklaşımla analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda, origami temelli öğretim alan grup lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p <.05). Bu sonuç origami temelli öğretimin mevcut programdaki öğretim şekline göre daha etkili olduğunu göstermektedir. Farklı başarı seviyesindeki öğrencilerin origami uygulamaları ile simetri kavramına ait temel özellikleri keşfettikleri ve bu özellikleri uyguladıkları belirlenmiştir. Ayrıca origami uygulamaları ile öğrencilerin simetriyi bir problem çözme aracı olarak kullandıkları, günlük hayattan birçok örneklerle simetriyi ilişkilendirdikleri, estetik ve sanat duygularının geliştiği saptanmıştır. Son olarak ise öğrencilerin origami uygulamaları ile matematiksel çıkarımlarda bulundukları ve genellemeler yapabildikleri belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effects of origami based instruction to students? academic achievement in the concept of symmetry, based on the attainments in the sub learning domain of symmetry that appears in the Primary Mathematics Teaching Curriculum 1st-5th grades and the attainment ?explains reflection? in the 7th grade. Another purpose is to reveal how students associate the shapes that are formed during the origami practices and the concepts that are in the learning domain of symmetry.The research was carried out with 40 seventh grade pupils from Mustafa Çakır Primary School that is in the Ayvacık district of Samsun province in 2010?2011 academic year. In this research that used quantitative and qualitative research methods together, the quantitative part consists of quasi-experimental pretest-posttest design and the qualitative part consists of semi-structured interviews. In the experimental part of the research origami based instruction was applied to the experimental group and the control group received standart classes that the Primary Mathematics Teaching Curriculum provides. Both groups were tested with a geometric achievement test prepared by the researcher before and after the application. Taking the purpose of the research, students? achievement in the mathematics course and the results of the geometric achievement test into account, 8 students from different achievement levels (3 high, 3 moderate and 2 low level) were selected and participated in the semi-structured interviews. Data collection took 6 weeks. The quantitative data from the geometric achievement test were analyzed using t-tests in SPSS 13.0 package program, and the qulitative data from the semi-structured interviews were analyzed descriptively.The research revealed statistically significant difference favoring the group that was subjected to origami based instruction (p <.05). This result shows that origami based instruction is more efficient than the instruction in the current curriculum. It was determined that students from different levels of academic achievement discovered key features to symmetry concepts and applied these features. In addition, with the origami applications, students used symmetry as a problem solving tool, associated symmetry with numerous real life situations and improved their sense of art and aesthetics. Finally, it was determined that students made mathematical deductions and generalizations with origami applications.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim geometri öğretiminde simetri kavramının origami ile modellenmesi
dc.title.alternativeModelling symmetry concept with origami in elementary geometry education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmGeometry
dc.subject.ytmSymmetry
dc.subject.ytmPaper make techique
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid441022
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311866
dc.description.pages238
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess