Show simple item record

dc.contributor.advisorBoğa, Ali
dc.contributor.authorSusuz, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:42Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:42Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674028
dc.description.abstractİlköğretim ikinci kademe (6, 7 ve 8. sınıf) görsel sanatlar dersinde, değişik teknik ve araç-gereç kullanımının öğrencilerin yaratıcılıklarına katkısının araştırılıp ortaya konularak, buna göre yöntem önerileri sunmak tezimizin genel çerçevesi olmaktadır.Araştırmanın problemi, amacı, önemi, sayıltılar, sınırlılıklar, evren örneklem, veri toplama ve verilerin çözümlenmesi çalışmamızın anatomisini oluşturmaktadır. İçeriğinde; çocukluktan gençliğe çizgisel gelişim evrelerine, çocukların değişik teknik ve araç-gereçlerle yaptıkları çalışmalara, değişik kişi ve kaynaklarca yapılan yaratıcılık tanımlarına yer verilmiştir. Alt bölümlerde ise; çocuğun yaratıcılığının gelişmesinde resmin etkisi, yaratıcılığı geliştiren ve engelleyen etmenler açıklanmıştır. Görsel sanatlar eğitiminin amaçları, bireye kazandırdıkları ve yaratıcılığın geliştirilmesindeki yöntemleri yer alır. Ülkemizin değişik şehirlerinden belirlenen ilköğretim okullarında, görsel sanatlar dersi kapsamında seçilen öğrencilere değişik teknik ve araç-gereç kullandırılarak uygulamalar yaptırılmıştır. Yaptırılan uygulamalar ile ilgili öğrenci ve öğretmenlerin görüşlerine yer verilmiştir. Öğrencilere yaptırılan uygulamalardan ve öğretmenlere uygulanan anket çalışmasından elde edilen bulgulara göre sonuçlar çıkarılarak bu sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThis research focuses on primary education secondary stage (6, 7, 8. grade) students linear stages of development from childhood to youth, and how working with a variety of processes and instruments, as well as with different people and sources, can shape and define creativityThe research has drawn upon a wide range of parameters and points of focus; such as importance, accountability, limitations, sampling, data collection and data solutions, which are at the core of this study. .In the sub chapters, the effects of painting on the development of the child's creativity, enhancing creativity and obstructing factors are described. The purpose of a visual arts education is to encourage and nurture creativity and creative methodologies, thus providing paticular benefits and skills for the individuals. Several studies and surveys have been carried out with regard to the scope of visual arts influence, through use of a variety of creative exercises and techniques, with selected students in a range of cities around the country. The views of students and teachers regarding these exercises was analysed and recorded. Following the undertaking of these various exercises by the students, several theories were then developed based on the findings from these studies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe görsel sanatlar dersinde değişik teknik ve araç-gereç kullanımının öğrencilerin yaratıcılıklarına etkisi
dc.title.alternativePrimary and secondary stage visual arts course how the utilisation of different techniques and tools influence the creativity of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmEquipments
dc.subject.ytmTechnical efficiency
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid440097
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311864
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess