Show simple item record

dc.contributor.advisorTaş, Erol
dc.contributor.authorGürer, Nazli Sevda
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:42Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:42Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674026
dc.description.abstractBeyin temelli öğrenme, gelişen teknoloji yardımıyla beyin alanındaki çalışmaların eğitime yansımasıdır. Bu çalıma, beyin temelli öğrenmeye göre hazırlanmış bir web destekli fen ve teknoloji dersi materyalinin öğrenci başarısına, fen ve teknoloji dersine ve teknolojiye karşı tutumundaki değişiklikleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma Samsun Seyfi Demirsoy İlköretim Okulu' nda gerçekleştirilmitir. ?İnsan ve Çevre? ünitesinin ?Ekosistemler ve Biyolojik Çeşitlilik? konusu seçilmiştir. Bu amaçla deneysel çalıma için iki sınıf seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak üç ölçek (başarı testi, fen ve teknoloji tutum ölçeği ve teknoloji tutum ölçeği) kullanılmıştır.Veri toplama araçlarından alınan sonuçlara göre, deney ve kontrol gruplarında, başarı vetutumlarda bir değişiklik görülmemiştir.
dc.description.abstractBrain based learning is the reflection of the developing technologies about brain researches. This study is aim to determinate students? achievement and attitudes towards science and technology lessons of web-supported teaching developed brain based learning. The study was carried out at Seyfi Demirsoy Primary School located in Samsun. It was selectedbiodiversity and ecosystems subjects in ?Humanbeing and Surrounding Unit?. For this aim,two classes were determined with experimental design. Three scales (achievement test, attitudes towards science and technologies and attitudes towards technology were used for data collection.According to results obtained from data collection tools, any difference was not seen betweenexperiment and control group related with achievement and attitudes after the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeyin temelli öğrenme kuramına göre geliştirilen bir web destekli fen ve teknolojı materyalının öğrenciler üzerindeki etkililiğinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of the efficiency on students of a web based science and technology material developed by brain-based learning theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmMaterial usage
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmEffectiveness
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmBrain-based teaching
dc.identifier.yokid439912
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311859
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess