Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet
dc.contributor.authorMercan, Dilber
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:41Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:41Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674023
dc.description.abstractBu araştırma 1950 yılında iktidara gelen Demokrat Parti'nin iktidardan alındığı 1960 yılına kadar geçen 10 yıllık süre içinde yaptığı eğitim uygulamaları, geçerli eğitim politikası, iktidarın öncesi ve sonrası ile birlikte, kız çocuklarının eğitimi açısından değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma yapılırken, nitel araştırma yöntemi olarak doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Bunu yaparken de birincil kaynaklara ulaşılmaya gayret edilmiş, TBMM Zabıt Cerideleri, Milli Eğitim Bakanlığı raporları ve dönemin gazeteleri yön gösterici olmuştur.Demokrat Parti, eğitim uygulamaları ele alınmadan önce dönemin daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla başlangıç olarak Osmanlı Dönemi temel alınmıştır. Daha sonra Milli Mücadele Dönemi'ne geçilmiş, Cumhuriyet'in ilanı ile birlikte Atatürk Dönemi ve Ulu Önder'in 1938'de vefatından sonra başlayan İsmet İnönü dönemi genel hatlarıyla kızların eğitimi açısından incelenmiştir.Demokrat Parti'nin 1946'da kurulması ile başlayan yeni süreç, içinde bulunulan dönemin şartları ile birlikte açıklanmıştır. Sonrasında 1950 seçimleri ve Demokrat Parti'nin iktidara gelişi, iktidarda olduğu 10 yıllık sürede eğitim sisteminde yapılan değişiklikler ve uygulamalar kızların eğitimi çerçevesinde ortaya konulmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThis research was carried out to assess the educational practice and effective education policy of The Democratic Party Governments? 10 years period between come into power in 1950 until overthrow in 1960 with before and after ruling in terms of girls? education.During the research, document analysis method has been used as a method of qualitative research. While doing this, has been trying to reach the primary sources, Grand National Assembly of Turkey?s Ceride Memorandums, Ministry of Education reports and the newspapers of the period have been guiding.To better understand of the period, in order to prior to consideration of the educational practices of the Democratic Party, Ottoman Empire?s session has been based on the inception. Then passed the National Struggle period together with the declaration of the Republic, the Great Leader period and İsmet İnönü period which started after the death of Atatürk in 1938 examined in a general terms of girls' education.A new process began with the establishment of the Democratic Party in 1946, with conditions described in the current period. Then the general elections 1950 and accede of the Democratic Party, changes made in the education system over 10 years in ruling and practices tried to be mentioned within the framework of the education of girls.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDemokrat Parti Hükümetleri Döneminde (1950-1960) kız çocuklarının eğitimi
dc.title.alternativeGirls' education in Democratic Party Governments' Period: 1950-1960
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmDemocrat Party
dc.subject.ytmYoung girls
dc.subject.ytmGirl students
dc.identifier.yokid441470
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311873
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess