Show simple item record

dc.contributor.advisorUludağ, Zekeriyya
dc.contributor.authorŞahin, Nagihan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:40Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:40Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674020
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Müdürlüğü yöneticileri ile İlk ve Ortaöğretim Okulu yöneticilerinin liderlik stillerini ve iş doyumu düzeylerini tespit ederek; bu özelliklerin hangi değişkenlere bağlı olarak (cinsiyet, yaş, medeni durum, çalışılan kurum, mesleki kıdem, eğitim seviyesi ve aylık gelir) anlamlı farklılık gösterdiğini belirlemektir. Ayrıca liderlik stilleri ile iş doyumu düzeyleri arasında nasıl bir ilişki olduğunun belirlenmesi de amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Amasya ili ve ilçelerindeki milli eğitim müdürlüğü ile ilk ve ortaöğretim okullarında görev yapan yöneticilere ?Liderlik Stilleri Belirleme? ölçeği ile ?İş Doyumu Düzeyi Belirleme? ölçeği uygulanmıştır.Elde edilen veriler analiz edilerek şu sonuçlara ulaşılmıştır:Yöneticiler daha çok dönüşümcü liderlik stilini taşımaktadırlar.Yöneticilerin etkileşimci liderlik stilleri ile cinsiyet, yaş, medeni durum, çalışılan kurum, mesleki kıdem, eğitim seviyesi ve aylık gelir değişkenlerinin hiçbiri arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.Yöneticilerin dönüşümcü liderlik stilleri ile cinsiyet, medeni durum, çalışılan kurum, mesleki kıdem, eğitim seviyesi ve aylık gelir değişkenleri arasında anlamlı farklılık bulunmazken; ?yaş? değişkeni arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir.Yöneticilerin iş doyumları ile cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim seviyesi ve aylık gelir değişkenleri arasında anlamlı farklılık bulunmazken; medeni durum ile iş doyumunun iş güvenliği ve kariyer boyutu arasında ve çalıştıkları kurum değişkeni ile iş doyumunun iş güvenliği ve kariyer boyutu arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir.Yöneticiler iş doyumunun tüm alt boyutlarına ilişkin yeterince tatmin olduklarını ifade etmişlerdir.Yöneticilerin etkileşimci liderlik stilleri ile iş doyumunun ödül boyutu arasında negatif yönlü düşük düzeyde bir ilişki tespit edilirken; kişisel gelişim, sosyal ilişkiler ve iş güvenliği ve kariyer boyutları arasında ise pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir.Yöneticilerin dönüşümcü liderlik stilleri ile iş doyumunun kişisel gelişim ve iş güvenliği ve kariyer boyutu arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki tespit edilirken; ödül ve sosyal ilişkiler boyutları arasında ise pozitif yönlü yüksek düzeyde bir ilişki tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Liderlik, Dönüşümcü Liderlik, Etkileşimci Liderlik, İş Doyumu, Yönetici.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine which of these features (gender,age,marital status,institution worked,vocational seniority,educational level and monthly income) based on indicate meaningful distinctness after establishing leadership styles and the levels of job satisfaction of administrators of directorate of national education and primary and secondary school.Addition it?s aimed to be identified how there is a relationship between leadership styles and the levels of job satisfaction.In accordance with this aim,??Definition of Leadership Styles??scale and `?Definition of Job Satisfaction Levels??scale have been implemented for administrators working in provincial directorate of national education and administrators working in primary and secondary schools in Amasya and its districts.Following results have been reached after acquired data was analysed :Administrators mostly feature the style of `?Transformational Leadership.??It has not been established any meaningful distinctness between `?Interactionist Leadership Styles?? of administrators and `?age,sex,marital status,institution,vocational seniority,educational level and monthly income??variables.Although there isn?t any meaninful distinctness between administrators? `?Transformational Leadership Styles?? and `?age,gender,marital status,institution worked,vocational seniority,educational level and monthly income??variables,meaningful distinction has been established between `?age??variable.Although there isn?t any meaningful distinctness between administrators? job satisfaction and `?gender,vocational seniority,educational level and monthly income??variables,a meaningful distinction is established between `?marital status?? and job satisfaction and the extent of `?job security and career?? and between `?institution worked??variable and job satisfaction and the extent of `?job security and career.??Administrators have stated that they are satisfied sufficiently in relation to all sub-dimensions of job satisfaction.Any meaningful relationship hasn?t been reached between `?interactionist leadership??styles and the extent of `?award?? of job satisfaction,but among the extent of `?personality development?? a positively low relationship,among the extent of `?social relations?? a positively high relationship and among the extent of `?job security and career?? positively medium-level relationship have been established.Any meaningful relationship hasn?t been reached between administrators? styles of `?transformational leadership??and the extent of `?award?? of job satisfaction,but a positively high level relationship has been established among the extent of `?social relations?? while a positively medium-level relationship has been established between the extent of `?personality development?? and `?job security and career??.Keywords: Leadership, transformational leadership, interactionist leadership, job satisfaction, administrator.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBazı değişkenler açısından milli eğitim müdürlüğü ile ilk ve orta öğretim okul yöneticilerinin liderlik stilleri ve iş doyumu düzeyleri: Amasya ili örneği
dc.title.alternativeLeadership styles and job satifaction levels of directorate of national education and school administrators of primary and secondary education in terms of some variables: Amasya province sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmDirectorate of National Education
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmAmasya
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmNational education
dc.subject.ytmTransactional leadership
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid438757
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314754
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess