Show simple item record

dc.contributor.advisorEren, Zerrin
dc.contributor.authorKarakoç, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:39Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:39Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674015
dc.description.abstractKüçük çocuk şarkılarının, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen ve daha önce hiç İngilizce öğrenmemiş çocuklar üzerinde kelime öğrenimine etkisini ölçmeyi amaçlayan bu deneysel çalışma Ordu ili, Ünye Şehit Cemal Mutlu İlköğretim Okulu 4. sınıfları içinden iki tanesiyle yapılmıştır. Sınıflardan birisi deney, diğeri kontrol grubu olmak üzere isimlendirilmiştir. Öğrencilerin İngilizce konusunda herhangi bir ön bilgiye sahip olup olmadıklarını kontrol etmek için her iki gruba da bir ön-test uygulanmıştır ve iki grup arasında anlamlı bir fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Toplam 8 hafta ve 22 saatlik bir süreç içinde, deney grubundaki öğrencilere Milli Eğitim müfredatı kapsamındaki sözcükler, küçük çocuk şarkıları ve onlarla alakalı etkinlikler eşliğinde öğretilmiştir. Bu sırada aynı sözcükler kontrol grubundaki öğrencilere, ders kitabı ve çalışma kitaplarındaki etkinlikler aracılığıyla öğretilmiştir. Süreç esnasında kontrol ve deney grubundaki öğrenciler, işlenen konulardan sonraki haftalarda, konularla alakalı birer ara-testle ölçülmüşlerdir ve sonuçlar birbiriyle kıyaslanmıştır. Sonuçlar arasında anlamlı fark deney grubundan yana çıkmıştır. Süreç sonunda, ön-test olarak uygulanan test her iki grubu da tekrar uygulanarak sonuçlar kıyaslanmıştır ve deney grubu lehinde bir fark ortaya çıktığı görülmüştür. Bu sonuçlar çerçevesinde, çocuklara kelime öğretiminde, küçük çocuk şarkılarıyla kelime öğretiminin, ders kitaplarına bağlı kalarak yapılan kelime öğretimden daha etkili olduğu belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Küçük Çocuk Şarkıları, çocuklar, sözcük
dc.description.abstractThis experimental study which aims at exploring the effect of nursery rhymes in teaching vocabulary on young learners who learn English as a Foreign Language and who have never learned English before, has been applied students of two 4th grade classes chosen from Ünye Şehit Cemal Mutlu Primary School in Ordu. One of the classes was experimental group and the other was control group. In order to check whether the students have any background vocabulary knowledge, each group has been applied a pre-test and it has been concluded that there is no significant difference between them. Within a 8-week and 22-hour process, the vocabulary in the National Education Curriculum has been taught to young learners in the experimental group by the implementation of nursery rhymes and related activities. Meanwhile, the same vocabulary has been taught the learners in the control group via using activities in their course book and workbook. During the process, other tests have been applied to both groups after the weeks the items are taught and the results are compared and contrasted. The significant difference has been in favour of experimental group in these tests. At the end of the process, the test, which was applied as pre-test has been conducted again and the results of the groups have been evaluated once again, it has been seen that the results are in favour of the experimental group. In the light of these results, it was concluded that teaching vocabulary via nursery rhymes has been more effective than the teaching which is done dependent on course books, while teaching young learners.Keywords: Nursery Rhymes, young learners, vocabulary.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUsing nursery rhymes in teaching vocabulary to young EFL learners
dc.title.alternativeİngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen çocuklara sözcük öğretiminde küçük çocuk şarkılarının kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmChild songs
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.identifier.yokid441777
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311869
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess