Show simple item record

dc.contributor.advisorKalkan, Hüseyin
dc.contributor.authorŞensoy, Asli
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:38Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:38Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674011
dc.description.abstractBu çalışmada ilköğretim öğretmen adaylarının sahip oldukları temel astronomi kavramlarının birden çok açıda incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın evreni; Türkiye ve Slovenya'daki bu temel kavramları öğretmekle yükümlü öğretmen adayları olarak belirlenmiştir. Çalışmanın örneklemini amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Türkiye'de 338, Slovenya'dan 38 Fizik öğretmen adayı örneklemi oluşturmaktadır. Çalışmada belirlenen nicel yaklaşım doğrultusunda; veriler çoktan seçmeli sorular aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler bilgisayar programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının özellikle mevsimler, tutulma ve Ay'ın evreleri konularda yanılgılarının olduğu görülmüştür. Genel olarak 4. sınıf öğretmen adayları 1. sınıftakilere göre temel astronomi konularında daha başarılı olmakla birlikte bazı kavramlarda yanılgılar saptanmıştır. Slovenya'daki öğretmen adayları yıldızlar, evrenin merkezi ve yerçekimi konularında, Türkiye'deki öğretmen adayları ise Ay'ın evreleri ve mevsimler konularında yanılgılara sahiptir. 1. sınıf ile 4. Sınıf öğretmen adaylarının sahip olduğu yanılgıların aynı olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlar ışığında temel astronomi kavramlarını içeren konuların üniversite düzeyinde daha etkili ve çeşitli materyallerden yararlanarak öğretilmesi önerilmiştir.
dc.description.abstractThis study is aimed to examine about basic astronomy conceptions of pre-service teachers. The universe is pre-service teachers who are going to teach basic astronomy conceptions in primary schools. Sample generated by 338 Turkish, 38 Slovene pre-service teachers. In accordance with the quantitative approach to the study, the data have been obtained through multiple-choice questions. Data?s are analysed by computer program. The candidates of research are pre-service teachers have misconceptions on specially these issues: seasons, eclipses and phases of the moon. In general university students going 4th class according to 1st class are more successful while they have misconceptions about some issues. Misconceptions that pre-service teachers have in 1st class stabilised 4th class about stars, hub of the universe and gravity in Slovenia; moons phases and seasons in Turkey. Through these findings, it was suggested to teach basic astronomy conceptions with various and effective materials.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAstronomi ve Uzay Bilimleritr_TR
dc.subjectAstronomy and Space Sciencesen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇeşitli değişkenler açısından temel astronomi kavramları
dc.title.alternativeBasic astronomy concepts in terms of different variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmAstronomy
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmScience education
dc.identifier.yokid437158
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314750
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess