Teaching vocabulary to young EFL learners through semantic-mapping technique
dc.contributor.advisor | Şenel, Müfit | |
dc.contributor.author | Yildiz, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:38Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674008 | |
dc.description.abstract | Bu deneysel çalışma kavramsal haritalama tekniğinin genç öğrencilere kelime öğretimindeki olumlu etkilerini görmek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemi Bafra Ticaret Sanayi Odası İlköğretim Okulundaki 2 farklı 6. sınıf öğrencileridir. Bu çalışma her biri 27 öğrenci içeren deney ve kontrol grubuna sahiptir. Elde edilen bulguları değerlendirmek için t-test kullanılmıştır.Bu çalışmada aşağıdaki sorular cevaplanmaya çalışılmıştır.Birincisi, kavramsal haritalama tekniği ile kelime öğretilen öğrencilerle öğretilmeyenler arasında anlamlı bir fark var mıdır? Bu aynı zamanda çalışmanın araştırma sorusudur.İkincisi, deney grubundaki öğrencilerin ön-test ve son-test sonuçları arasında önemli farklar var mıdır? Bu soru deney grubundaki öğrencilerin son-test sonuçlarına t-test uygulandıktan sonra istatistiksel sonuçlara göre cevaplanacaktır.Üçüncüsü, kontrol grubundaki öğrencilerin ön-test ve son-test sonuçları arasında önemli farklar var mıdır? Bu soru da kontrol grubundaki öğrencilerin son-test sonuçlarına t-test uygulandıktan sonra istatistiksel sonuçlara göre cevaplanacaktır.Sürecin başında deney ve kontrol grupları arasında benzerlik olup olmadığını doğrulamak ve öğrenci seviyesini tespit etmek amacıyla öğrencilere ön-test uygulanmıştır. Öğrencilerin ön-test sonuçları anlamlı sonuçlar vermemiş ve çalışma, özellikle öğretim süreci başlatılmıştır.Öğretme sürecinin sonunda öğrencilerin ön-test ve son-test sonuçlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak önemli farklar bulunamamıştır. Kavramsal haritalama yöntemi önemli düzeyde deney grubu öğrencilerinin kelime bilgilerini yükseltmemiştir. Bu çalışmada geleneksel kelime öğretim tekniği ile kavramsal haritalama tekniği arasındaki farkın anlamlı olmadığı bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Kavramsal Haritalama, Hafıza, Kelime Öğretimi, Kısa Süreli Bellek, Dil Öğrenimi | |
dc.description.abstract | This experimental study has been conducted in order to see the positive effects of semantic mapping technique in teaching vocabulary to young learners. The sample of the research is the two different classes of 6th grades at Ticaret Sanayi Odası Primary School. This study has an experimental and a control group which consist each of 27 students. In order to evaluate the obtained data, the t-test has been used.The following questions have been tried to be answered in this study.First, ?Is there a significant difference between the vocabulary knowledge of students who are taught vocabulary through semantic mapping technique and those who are not?? This is the research question of the study.Second, ?Is there a significant difference between pre-test and post-test results of the students included in the experimental group?? This question will be answered according to the statistical results after applying t-test to the post-test scores of experimental students.Third, ?Is there a significant difference between pre-test and post-test results of the students included in the control group?? This question will also be answered according to the statistical results after applying t-test to the post-test scores of students included in control group.At the beginning of the process, students are applied a pre-test to determine their level and to confirm whether there are similarity between experimental and control groups. The findings on pre-test results of students do not yield meaningful results and the study, especially instruction process of teaching vocabulary has been launched.As a result of the data analysis, a statistically significant difference has not been found between pre and post-test scores of the students in favour of experimental group. Semantic mapping technique does not raise significantly the vocabulary knowledge of experimental students. Semantic mapping technique in teaching vocabulary does not yield meaningful results compared to traditional vocabulary teaching technique in this study.Key Words: Semantic Mapping, Memory, Teaching Vocabulary, Short Term Memory, Language Learning | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teaching vocabulary to young EFL learners through semantic-mapping technique | |
dc.title.alternative | Kavramsal haritalama tekniğiyle genç öğrencilere kelime öğretimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.subject.ytm | Short term memory | |
dc.identifier.yokid | 435776 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314751 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |