Show simple item record

dc.contributor.advisorVarış, Yakup Alper
dc.contributor.authorCesur, Derya
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:37Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:37Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674006
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarında yürütülmekte olan müzik derslerinin işlevsellik durumunu inceleyerek müzik öğretiminin belirleyici unsurları olan faktörlerin müzik derslerinin mevcut durumuna olan etkilerini belirlemek, öğrenci ve öğretmen görüşleri doğrultusunda yaşanan sorunları saptayarak çözüm önerileri getirmektir.Araştırma, Samsun il merkezinde MEB'e bağlı ortaöğretim kurumlarında 2010?2011 eğitim-öğretim yılında genel müzik eğitimi alan 10. ve 11. sınıf öğrencileri ile bu kurumlarda görev yapan müzik öğretmenlerinden oluşturulan örneklem üzerinden yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Samsun'a bağlı Atakum, İlkadım ve Canik merkez ilçelerinde bulunan 11 ortaöğretim kurumunda 10. ve 11. sınıf düzeyinde müzik dersi alan 372 öğrenci ile bu okullarda görev yapan 11 müzik öğretmeninden oluşmaktadır.Araştırmada bütüncül bir yaklaşımla nicel ve nitel boyutlu betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Müzik Dersi Tutum Ölçeği, Müzik Dersi Başarı Testi ve Müzik Öğretmeni Görüşme Formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin istatistiksel çözümlemelerinde SPSS 17.0 paket programı ve ITEMAN analiz programından, nitel verilerin çözümlemelerinde ise içerik analizinden yararlanılmıştır. Nicel veriler, Faktör Analizi, Cronbach Alfa Güvenirlilik Formülü, KR-20 İç Tutarlılık Katsayısı, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve T-Testi, nitel veriler ise kategorisel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. İstatistik sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır.Elde edilen bulgular sonucunda, müzik dersi alan öğrencilerin derse yönelik tutumlarının orta düzeyde, dersin içeriği ile ilgili akademik başarılarının ise oldukça düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Ortaöğretim kurumlarında, müzik dersleri için gereken altyapı ve araç-gereç, ortaöğretim müzik öğretim programı, okul idarecileri ve velilerin müzik dersine yönelik yaklaşımları gibi konularda önemli sorunlarla karşılaşıldığı ve dersin müziksel davranışlar kazandırma konusunda yeterince etkili olamadığı tespit edilmiştir. Bu sonuçlar çerçevesinde müzik derslerinin işlevselliğinin artırılmasına yönelik olarak öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim, Müzik Dersi, Müziğin İşlevi, Müzik Dersinin İşlevselliği, Müzik Eğitimi.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effects of the factors which are indicative elements of music education on the current situation of music courses by examining the functionality of music courses in secondary education and offer solutions after setting the problems in accordance with the views of students and teachers.The study is applied to 10th and 11th grade students studying music at secondary state schools in Samsun during the 2010?2011 academic year and their teachers. The sample consists of a total of 372 10th and 11th grade students studying music at secondary schools in Atakum, İlkadım and Canik districts of Samsun and 11 music teachers.The study uses a descriptive research method with qualitative and quantitative dimensions through an integrated approach. The data were collected through Music Course Attitude Scale, Music Course Accomplishment Test and Music Teacher Interview Form developed by the researcher. SPSS 17.0 package program and ITEMAN analysis program were used for the statistical analysis of qualitative data and content analysis was used for the analysis of the quantitative data. Qualitative data were analyzed through Factor Analysis, Cronbach Alpha Reliability Formula, KR-20 Internal Consistency Coefficient, Pearson product-moment correlation coefficient and t-test whereas the quantitative data were analyzed through categorical analysis technique. Statistical results have been interpreted at the revel of significance of 0.05.As a result of the data obtained, it has been found that the attitudes of the students towards courses were medium-level, whereas the course content and related academic accomplishments were found to be quite low-level. In secondary schools, it has been found out that the schools don?t have necessary infrastructure and equipment for music classes, there are important problems in subjects such as the school administrators? and parents? attitudes to music courses and the course is not effective enough in making the students have musical behaviors. Suggestions have been made to increase the functionality of music courses.Key Words: Secondary Education, Music Course, Function of Music, Functionality of Music Course, Music Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim müzik dersinin işlevselliği
dc.title.alternativeFunctionality of music course in secondary education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmMusic lesson
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmFunctionality
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid433615
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314747
dc.description.pages181
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess