İlköğretim canlılar dünyasını gezelim tanıyalım ünitesinin anlaşılmasında gezi gözlem ve düz anlatım yöntemlerinin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Güneş, Tohit | |
dc.contributor.author | Tosun, Osman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:35Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/674001 | |
dc.description.abstract | Tüm ulusların temel hedefi daha iyi öğretmek ve öğretilenlere uygun davranış geliştirmektir. Bu nedenle bilgisini kullanabilen öğrendiklerini günlük yaşama uygulayabilen bilim okuryazarı bireylerin yetiştirilmesi temel fen eğitimine bağlı olup kullanılacak öğretim yöntemleri büyük önem taşımaktadır. Öğretilecek bilginin doğal ortamında ve yaparak yaşayarak öğrenilmesine olanak sağlayan gezi gözlem yönteminin öğrencilerin Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım ünitesini öğrenmeleri üzerindeki etkisinin ortaya konması amaçlanmıştır.Çalışma Tokat ili Pazar ilçesi Üzümören İlköğretim Okulu 5. Sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Toplam 48 öğrenciden oluşan iki şubeye ayrılmış öğrencilerden biri deney grubu(24) diğeri kontrol grubu(24) olmak üzere iki guruptan oluşmaktadır. Deney gurubuna gezi gözlem kontrol gurubuna geleneksel düz anlatım yöntemi uygulanmıştır. Deney gurubu 2011-2012 eğitim öğretim yılı bahar döneminde 6 hafta süresince Kaz Gölü Milli Parkı, Üzümören Belediyesi çöp toplama alanı, Fırat mesire alanı ve sulama göletine götürülerek konu anlatılmış ve öğrencileri çeşitli çevrelerde gözlem yapmaları sağlanmıştır. Öğrencilerin başarı düzeyini saptamak amacıyla KR-20 güvenirlik katsayısı 0.888 olan başarı testi öntest sontest olarak uygulanmıştır. Veriler Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 15 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Deney grubu ile kontrol grubu öğrencilerine ünite ile ilgili başarı düzeyleri karşılaştırıldığında deney gurubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu ve nitel verilerde öğrencilerin bu yönteme karşı son derece olumlu düşüncelere sahip oldukları saptanmıştır. Fen ve Teknoloji ders konularının doğa, doğa olayları, canlı ve cansız varlıklar ve bunların birbirleriyle ilişkilerine dayandığı için bu konuların çoğunluğunda gezi gözlem yönteminin uygulanabileceği ve yararlı olabileceği kanaatine varılmıştır. | |
dc.description.abstract | The main aim of all nations is to teach better and develop attitude that is suitable to the taught. Because of this reason, educate science-literate people who can use the information, who can apply what they have learned to daily, depend on science education and the techniques which will be used have great importance. In this paper, the aim is to reveal the effects of field-trip, direct observation methods (which allow to teach the information in its natural environment and to teach it by doing) on the students? learning the unit of ? let?s go for the world of living things and get to know it?This study consists of 48 students in total and divided into two groups. (Experimental group=24, control group= 24) Field trip and method of observation is applied to experimental group but traditional way (lectures) was applied to control group. During six weeks in 2011-2012 spring terms, experimental group was taken a feel the trip to Kaz Lake National Park, Üzümören municipality wast-yard, Fırat Promenade and irrigation pond and the subjects were explained there. Also, the students were provided to observe in various environments. In order to determine the level of success of students, success test whose KR-20 reliability is 0,888 was applied as both pre-test and post- test. The data were evaluated by using SPSS 15 package program.When the experimental and control group were compared in terms of their success levels, it is determined that there is a meaningful difference in favor of experimental group and in qualitative data, it is observed that the students have extremely positive attitudes towards this method. As the subjects of Science and technology consist of nature, natural events, living-nonliving beings and the relationship between them, it is concluded that in most of these subjects field trip and direct observation method can be used and can be useful. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim canlılar dünyasını gezelim tanıyalım ünitesinin anlaşılmasında gezi gözlem ve düz anlatım yöntemlerinin karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparision of field trips and classic lecture methods in learning of the elementary school's topic `let's trip the world of living things and get to know them` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Educational techniques | |
dc.subject.ytm | Training strategies | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Expression method | |
dc.subject.ytm | Narrative techniques | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 452366 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356814 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |