Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşkın, Özgür
dc.contributor.authorÖzkan, Emre
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:33Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:33Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673994
dc.description.abstractYapılandırmacı Kuram'ın eğitbilimdeki kurucusu olan Piaget'nin kuramını ortaya koyarken belirlemiş olduğu olgulardan birisi de çocukta animizm olgusudur. Bu olgu çocuklarda canlılıkla ilgili konuların öğrenilmesinde bir engel teşkil etmektedir. 2005 Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın, MEB tarafından Yapılandırmacı Kurama göre hazırlandığı belirtilmiştir. Bu durumda programın animizm olgusuna uygunluğunu beklenmektedir. Buna göre bu tezin amacı; animizm olgusunun günümüz ve ülkemiz çocuklarında geçerliğini tespit ederek, 2005 Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın Piaget'nin çocukta animizm olgusuna uygunluğunu irdelemektir. Çalışma nitel araştırma modeline uygun olarak yürütülmüştür. Veri toplama araçları olarak, doküman incelemesi ve görüşme teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada örneklem olarak 4'ü resmi, 2'si özel toplam 6 okuldan seçilen 60 öğrenciyle yarı yapılandırılmış, birebir görüşme uygulanmıştır. Okulların seçiminde maksimum amaçsal örnekleme, öğrencilerin seçiminde ise tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Programın canlılıkla ilgili 11 kazanımı ise doküman analizi yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre animizm olgusu günümüz ve ülkemiz çocuklarında varlığını sürdürmektedir. Yapılandırmacı Kuram'a göre hazırlandığı belirtilen 2005 Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın animizm olgusuna uygun olmadığı görülmektedir.
dc.description.abstractThe present study first aims at defining animism is still obstacle for children in Turkey as defined by Piaget. Meanwhile, it is claimed that Life Science Education Curriculum 2005 is prepared based on constructivist approach. This the present research also interrogates whether the aforementioned curriculum is appropriate in the context of constructivism. The present research is based qualitative techniques including semi-structured interviews and document analysis. To do that sampling schools are chosen according to maximum variation sampling though participant students are selected based on stratified sampling technique (4 public and 2 private schools N= 60). Data collection includes semi-structured interview with 60 students. Eleven objectives of the aforementioned curriculum in terms of animism are also analyzed in the frame of documental analysis. Results show that animism is still the exiting barrier for 8 years old children and animism phenomenon in the Life Science education Curriculum 2005 is not prepared according to the constructivist approach.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2005 hayat bilgisi öğretim programının Piaget`nin çocukta animizm (canlıcılık) olgusuna uygunluğu
dc.title.alternativeThe validity of 2005 life science education programme?s child animism of Piaget
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPiaget theory
dc.subject.ytmLife science lesson
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmAnimism
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.identifier.yokid430585
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid314745
dc.description.pages246
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess