2005 hayat bilgisi öğretim programının Piaget`nin çocukta animizm (canlıcılık) olgusuna uygunluğu
dc.contributor.advisor | Taşkın, Özgür | |
dc.contributor.author | Özkan, Emre | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:33Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:33Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673994 | |
dc.description.abstract | Yapılandırmacı Kuram'ın eğitbilimdeki kurucusu olan Piaget'nin kuramını ortaya koyarken belirlemiş olduğu olgulardan birisi de çocukta animizm olgusudur. Bu olgu çocuklarda canlılıkla ilgili konuların öğrenilmesinde bir engel teşkil etmektedir. 2005 Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın, MEB tarafından Yapılandırmacı Kurama göre hazırlandığı belirtilmiştir. Bu durumda programın animizm olgusuna uygunluğunu beklenmektedir. Buna göre bu tezin amacı; animizm olgusunun günümüz ve ülkemiz çocuklarında geçerliğini tespit ederek, 2005 Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın Piaget'nin çocukta animizm olgusuna uygunluğunu irdelemektir. Çalışma nitel araştırma modeline uygun olarak yürütülmüştür. Veri toplama araçları olarak, doküman incelemesi ve görüşme teknikleri kullanılmıştır. Araştırmada örneklem olarak 4'ü resmi, 2'si özel toplam 6 okuldan seçilen 60 öğrenciyle yarı yapılandırılmış, birebir görüşme uygulanmıştır. Okulların seçiminde maksimum amaçsal örnekleme, öğrencilerin seçiminde ise tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Programın canlılıkla ilgili 11 kazanımı ise doküman analizi yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre animizm olgusu günümüz ve ülkemiz çocuklarında varlığını sürdürmektedir. Yapılandırmacı Kuram'a göre hazırlandığı belirtilen 2005 Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın animizm olgusuna uygun olmadığı görülmektedir. | |
dc.description.abstract | The present study first aims at defining animism is still obstacle for children in Turkey as defined by Piaget. Meanwhile, it is claimed that Life Science Education Curriculum 2005 is prepared based on constructivist approach. This the present research also interrogates whether the aforementioned curriculum is appropriate in the context of constructivism. The present research is based qualitative techniques including semi-structured interviews and document analysis. To do that sampling schools are chosen according to maximum variation sampling though participant students are selected based on stratified sampling technique (4 public and 2 private schools N= 60). Data collection includes semi-structured interview with 60 students. Eleven objectives of the aforementioned curriculum in terms of animism are also analyzed in the frame of documental analysis. Results show that animism is still the exiting barrier for 8 years old children and animism phenomenon in the Life Science education Curriculum 2005 is not prepared according to the constructivist approach. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 2005 hayat bilgisi öğretim programının Piaget`nin çocukta animizm (canlıcılık) olgusuna uygunluğu | |
dc.title.alternative | The validity of 2005 life science education programme?s child animism of Piaget | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Piaget theory | |
dc.subject.ytm | Life science lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Animism | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.identifier.yokid | 430585 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314745 | |
dc.description.pages | 246 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |