Show simple item record

dc.contributor.advisorSardoğan, Mehmet Emin
dc.contributor.authorBellici, Nilgün
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:33Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:33Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673993
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Gerçeklik Terapisiyle Yapılandırılmış Eğitim Programı?nın ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma, okullarına devamlarının sağlanması ve sosyal duygusal öğrenme beceri düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu 15 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada deney ve kontrol gruplarına, Çocuk ve Ergenler İçin Okula Bağlanma Ölçeği, Devamsızlık Nedenleri Görüşme Ölçeği ve Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Ölçeği ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Oturumlar yaklaşık 120 dakika olmak üzere 7 hafta sürmüştür. Oturumların sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanan ölçeklerin ön-test ve son-test puan ortalamaları arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.Araştırmanın istatiksel analizleri sonunda Gerçeklik Terapisiyle Yapılandırılmış Eğitim Programı?na katılan ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma, okullarına devam, sosyal duygusal öğrenme beceri düzeylerinde anlamlı farklılıklar geliştiği gözlenmiştir.Elde edilen bilgiler literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Gerçeklik Terapisi, Seçim Teorisi, Okula Bağlanma, Devamsızlık, Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri.
dc.description.abstractThe aim of this work is to set the effects of training program structured by reality therapy on secondary pupil's bondin and attendance to schools and social sentimental learning skill levels. Experimental and control groups of research consist of fifteen students. In the research school bonding scale for children, discontinuity reasons interview scale, and social sentimental learnin scale wee carried on experimental and control groups as pre-test and post-test.Sessions continued seven weeks and they were 120 minutes long. At the end of the sessions Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Signed Rank Test were used to set the differences between average points of pre-test an post-test of scales carried on experimental and control groups.At the end of the statical analysis it was observed that there were expressive differences on degrees of bonding and attendance to schools and social sentimental learning skills of participants of training program structured by reality therapy.Final informations were interpreted and made suggestions.Key Words: Reality Therapy, Choice Theory, Bonding to School, Discontinuity, Social Sentimental Learning Skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGerçeklik terapisiyle yapılandırılmış eğitim programının ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma, okullarına devamlarının sağlanması, sosyal duygusal öğrenme beceri düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of training program, structured by reality therapy on secondary pupil's bonding and attendance to their schools and their learning skill levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmEmotional learning
dc.subject.ytmContinuity
dc.subject.ytmAbsenteeism
dc.subject.ytmChoice theory
dc.subject.ytmSchool attachment
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmReality therapy
dc.identifier.yokid10001677
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356786
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess