Romantik ilişkilerde sorun çözme ve sosyal ilginin aşka ilişkin tutumlarla ilişkisi
dc.contributor.advisor | Demir, Melek | |
dc.contributor.author | Küçük Helvaci, Funda | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:32Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673991 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin romantik ilişkilerde sorun çözme biçimleri, romantik ilişkilerde sosyal ilgi ve aşk biçimleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla Ondokuz Mayıs Üniversitesinin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören 330 öğrenciye Türkçe uyarlaması Hovardaoğlu ve Büyükşahin (2004) tarafından yapılan ?Aşka İlişkin Tutumlar Ölçeği?, Kalkan (2009) tarafından geliştirilen ?Adlerian Sosyal İlgi Ölçeği- Romantik İlişki Formu?, Kalkan (2008) tarafından geliştirilen ?Ergenler İçin Romantik İlişkilerde Sorun Çözme Ölçeği? ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Yapılan araştırmada Aşka İlişkin tutumlardan Oyun Gibi Aşk biçimi ile Fiziksel İstismar ve Duygusal İstismar arasında pozitif ilişki bulunmuştur. Fiziksel İstismar ile Tutkulu Aşk arasında negatif, Duygusal İstismar ile Özgeci Aşk, Arkadaşça Aşk ve Tutkulu Aşk arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Sorun Çözme ile Özgeci Aşk, Arkadaşça Aşk ve Tutkulu Aşk arasında pozitif ilişki; Oyun Gibi Aşk arasında negatif ilişki bulunmuştur. Sosyal İlgi ile Özgeci Aşk, Arkadaşça Aşk ve Tutkulu Aşk arasında pozitif ilişki; Oyun Gibi Aşk arasında negatif ilişki bulunmuştur. Cinsiyete göre erkeklerin Oyun Gibi Aşk biçimi ve Özgeci Aşk biçimi kadınlardan anlamlı ölçüde yüksek görülürken, kadınların Mantıklı Aşk biçimi erkeklerden anlamlı olarak yüksek bulunmuştur. Ancak Sahiplenici Aşk, Arkadaşça Aşk, Tutkulu Aşk biçimlerinde, Sosyal İlgi ve Fiziksel İstismar, Duygusal İstismar ve Sorun Çözmede cinsiyete göre anlamlı fark bulunamamıştır. | |
dc.description.abstract | The Purpose of this study is to examine the relationship between love attitudes to problem solving and social interest. For this aim, Love Attitudes Scale adapted by Hovardaoğlu and Büyükşahin (2004), Adlerian Social Interest Scale- Romantic Relationship Form (ASIS-RR) developed by Kalkan (2009), Problem Solving on Romantic Relationships Scale for Adolescents (PSRRS-A) developed by Kalkan (2008) and Personal Information Form prepared by researcher were administered at 330 university students from different faculties of On Dokuz Mayıs University. This research finds that ?Ludus? has a positive relationship with ? Physical Abuse? and ?Emotional Abuse?. It is found that there is a negative relationship between ?Eros? and Physical Abuse?; between ?Emotional Abuse? and ?Agape?, ?Storge? and ?Eros?. Significant positive relationship between ?Problem Solving? and ?Agape?, ?Storge?, ?Eros?; significant negative relationship between ?Problem Solving? and ?Ludus?. Significant positive relationship between ?Social Interest? and ?Agape?, ?Storge? and ?Eros?; significant negative relationship between ?Social Interest? and ?Ludus?. Boys have a higher attitudes of ?Ludus? and ?Agape? while girls have a higher attitudes of ?Pragma?. However, there aren?t significant differences between ?Mania?, ?Storge?, ?Eros?, ?Social Interest?, ?Physical Abuse?,?Emotional Abuse? and ?Problem Solving?. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Romantik ilişkilerde sorun çözme ve sosyal ilginin aşka ilişkin tutumlarla ilişkisi | |
dc.title.alternative | Relationship between and problem solving and social interest with love attitudes in romantic relationships | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Love | |
dc.subject.ytm | Problem | |
dc.subject.ytm | Troubleshooting | |
dc.subject.ytm | Emotional abuse | |
dc.subject.ytm | Romanticism | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Social relations | |
dc.identifier.yokid | 423022 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 308753 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |