İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin anne baba tutumlarını algılama biçimleri ve şiddete eğilimleri
dc.contributor.advisor | Kumcağız, Hatice | |
dc.contributor.author | Demir, Yasin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:29Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673980 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Samsun ilinde bulunan ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin; cinsiyet, sınıf düzeyi, annelerinin eğitim düzeyi ve babalarının eğitim düzeyine göre anne-baba tutumlarını algılama biçimleri ve şiddete eğilimleri incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini Samsun ili Terme İlçe merkezinde bulunan kamuya ait 7 ilköğretim okulunun 2011-2012 eğitim öğretim yılında 6., 7. ve 8. sınıflarında öğrenim gören 296 kız, 338 erkek öğrenci olmak üzere toplam 634 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın bağımlı değişkenleri 2001 yılında Blevins tarafından geliştirilen ve 2005 yılında Buluş, Duru ve Balkıs tarafından Türkçeye çevrilen Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği ve 2000 yılında Yılmaz tarafından geliştirilen Anne Baba Tutum Ölçekleridir. Cinsiyet, sınıf düzeyi, annelerinin eğitim düzeyi ve babalarının eğitim düzeyine olmak üzere 4 bağımsız değişkene ilişkin verilerin toplanması amacıyla kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi için SPSS 17 programı kullanılmış; veriler non-parametrik olarak saptandığı için Kruskal Wallis ve Mann Whitney U testleri uygulanmıştır.Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre; anne-baba tutumlarını ihmalkâr algılayan öğrencilerin şiddete eğilimleri yüksek, demokratik algılayanların ise düşük çıkmıştır. iiiÖğrencilerin sınıf düzeyleri arttıkça anne baba tutumlarını ihmalkâr algılama düzeyleri azalmaktadır. Öğrencilerin cinsiyetleri ile anne baba tutumunu algılama biçimleri değişmektedir. Annelerin ve babaların eğitim düzeyleri arttıkça öğrenciler tarafından demokratik olarak algılanma düzeyleri artmaktadır. Öğrencilerin sınıf düzeyi arttıkça şiddete eğilimleri artmaktadır. Annelerin ve babaların eğitim düzeyleri ile öğrencilerin şiddete eğilimleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.Anahtar Sözcükler: Şiddet, Şiddete Yönelik Tutum, Anne Baba Tutumu, İhmalkârTutum, İlköğretim İkinci Kademe Öğrencileri. | |
dc.description.abstract | In this study, secondary school students in the province of Samsun, gender, grade level, according to their mothers 'educational level, and father's educational level and perception of parents' attitudes were examined trends in violence. The sample of the study has made up by 296 female and 338 male students totaly 634 students from 6th -7th-8th class students in 7 official elementary schools in province of Samsun Terme.The dependent variables of the study are attitudes towards violence scala which develpoed by Blevins in 2001 and Translated into Turkish by Bulus, Duru and Balkıs in 2005 and Parents attitudes scala which is develpoed by Yilmaz in 2000. Personal information form used to collect data on the four independent variables as Gender, grade level, mother's educational level, and father's education level. SPSS 17 program was used for statistical analysis of data. Because data was detected as non-parametricKruskal-Wallis and Mann-Whitney U tests were applied.According to the results obtained in this study; while students which perceive their parents' attitudes as negligent are high tendency of violence, students which perceive democratic are low tendency of violence.. As the students' grade levels increase negligent attitude of the parents is decreasing. Students 'perception of parents' attitude varies by gender. As educational level of parents increase the students the perception of students which is determine them as democratic is also increase. Attitudes towards violence increases by vincreasing grade level. No significant difference was found between mothers 'and fathers' educational levels and students' attitudes toward violence.KEY WORDS: Violence, Attitudes Toward Violence, Parent Attitudes, Negligent Attitude, Secondary School Students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin anne baba tutumlarını algılama biçimleri ve şiddete eğilimleri | |
dc.title.alternative | Secondary school students parents' attitudes detection formats and trends in violence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Parents attitude | |
dc.subject.ytm | Violence | |
dc.subject.ytm | Family | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Parents perception | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.identifier.yokid | 464770 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356792 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |