Güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde grafik tasarım dersi eğitimine Gestalt kuramı ve ilkelerinin yansımaları
dc.contributor.advisor | Kaptan, Ata Yakup | |
dc.contributor.author | Özengin Kuş, Sera | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:29Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:29Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673979 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, amacı doğrultusunda Bauhaus Okulu ve Gestalt Kuramının ortaya çıkış süreci, kuramın geliştirdiği algı yasaları ile bunların tasarım ürünlerine olan etkisini incelemektedir. Grafik tasarımcı olma sürecinde iletişim ve görme becerilerinin grafik tasarım ürünleri oluşturmada olumlu etkilerine değinilmiştir. Günümüz eğitim programlarının dayanak noktaları ile Gestalt Kuramının metot olarak grafik tasarım eğitimine olumlu katkıları olabileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler Gestalt Kuramı, grafik tasarım, temel tasarım, Bauhaus Okulu, grafik tasarım eğitimi | |
dc.description.abstract | This study investigates the process of Bauhaus School and Gestalt Theory and its effects on the products of design. The contributions of the communication and visual abilities on composing graphic design products on the process of being a graphic designer has been mentioned. The reference points of education programs within existing curriculums has been studied by the fundementals of Gestalt Theory and it is inferred that Gestalt Theory may contribute the graphic design education by the use of it as a method.Key Words Gestalt Theory, graphic design, basic design, Bauhaus School, education of graphic design | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde grafik tasarım dersi eğitimine Gestalt kuramı ve ilkelerinin yansımaları | |
dc.title.alternative | The projections of Gestalt theory and its principles to the education of graphic design lecture in the fine arts education department | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.subject.ytm | Gestalt approach | |
dc.subject.ytm | Graphic design lesson | |
dc.identifier.yokid | 464640 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356813 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |