Show simple item record

dc.contributor.advisorErsanlı, Ercümend
dc.contributor.advisorYılmaz, Hacı Bayram
dc.contributor.authorKaleli, Ayhan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:28Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:28Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673976
dc.description.abstractBu çalıĢmada üniversite öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile tolerans düzeyleri arasında anlamlı düzeyde bir iliĢki olup olmadığı araĢtırılmıĢtır. Bu amaçla Gazi Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakülteleri ile Hacettepe Üniversitesi Fen ve Edebiyat Fakültelerinin Edebiyat ve Kimya bölümlerinde öğrenim gören 384 öğrenciye Kendine Saygı Ölçeği, Tolerans Ölçeği ve KiĢisel Bilgi Anketi uygulanmıĢtır. Elde edilen verilerin analizi Spearman korelasyonu kullanılarak araĢtırma sorularına cevap aranmıĢtır. Bu iliĢkinin bağımsız değiĢkenler açısından değiĢip değiĢmediğini ve değiĢmiĢse değiĢimin ne denli anlamlı olup olmadığını belirlemek amacıyla Z testi uygulanarak elde edilen veriler .01 ve .05 hata payı dikkate alınarak değerlendirilmiĢtir.Analiz sonuçları, Kendine Saygı Ölçeği puanları ile Tolerans Ölçeği puanları arasında anlamlı olarak iliĢki olduğu ortaya çıkarmıĢtır. Elde edilen veriler bulgular bölümünde gösterilmiĢ ve son bölümde gerekli öneriler sunulmuĢtur.AraĢtırma sonuçlarına göre; araĢtırmaya katılan öğrencilerin kendine saygı düzeyleri ile tolerans düzeyleri arasında pozitif yönde ancak düĢük seviyede. 01 düzeyde bir iliĢki olduğu görülmektedir. AraĢtırmaya katılan öğrencilerin cinsiyetleriyle, kendine güven ve tolerans düzeyleri karĢılaĢtırıldığında, kız öğrenciler lehinde pozitif yönde, düĢük seviyede .05 düzeyde anlamlı bir iliĢki olduğu görülmüĢtür. Erkek öğrencilerin verilerinde herhangi bir korelasyon sağlanamamıĢtır. AraĢtırmaya katılan öğrencilerin takip ettiği programlar açısından incelendiğinde, sosyal programa devam eden öğrencilerin kendine güven ve tolerans düzeyi verileri arasında pozitif yönde düĢük seviyede .05 düzeyinde anlamlı bir iliĢki olduğu görülmüĢtür. Fen programını takip eden öğrencilerin verilerinde ise anlamlı bir iliĢki görülememiĢtir. Ayrıca araĢtırmaya katılan öğrencilerin kendine saygı düzeyi ve tolerans düzeyi ile öğrenim gördükleri üniversite ve ailelerindeki kardeĢ sayıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir korelasyon sağlanamamıĢtır.Anahtar sözcükler: Kendine saygı, tolerans, hoĢgörü.
dc.description.abstractIn this study, university students‟self-esteem levels and a significant correlation between the levels of tolerance were also investigated. For this purpose, Gazi University Faculty of Arts and Sciences and Literature at Hacettepe University Faculty of Arts and Sciences and Chemistry 384 students studying in parts of the Self Esteem Scale, Tolerance Scale and Personal Information Questionnaire were applied.Spearman correlation analysis of the data obtained using the research questions to answer. This relationship has changed in terms of the independent variables and how much has been changed, check the significance of the change in Z-test was applied to determine the data obtained from .01 And .05 were evaluated taking into account the margin of error.Results of the analysis, Self-Esteem Scale scores were significantly correlated with the Tolerance Scale scores revealed. The data obtained are shown in the last section, the necessary findings are presented. According to research results, levels of selfesteem of the students has a positive but low levels of tolerance level of .01 appears to be a relationship. Gender of the students participating in the study, the levels of self-confidence and tolerance, in favor of female students has a positive, significant correlation was seen that low-level .05. Male students achieved any correlation data.In terms of programs, followed by the students participating in the study, students attending a social program of self-confidence and a positive low tolerance level data were found to be a significant relationship at the level of .05. Science program, students who follow the data, no significant relationship remains to be seen. In addition, the level of self-respect and tolerance level of the students and the families of the university they are attending a statistically significant correlation between number of siblings achieved.Key words: Self-respect, tolerance, toleransen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleKendine saygı ve tolerans düzeyi arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between self-esteem and tolerance levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmTolerance
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid463885
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356812
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess