dc.contributor.advisor | Yılmaz, Hacı Bayram | |
dc.contributor.author | Kazanci Tinmaz, Ayşe | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:28Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673975 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğretim elemanlarının pedagojik yeterliklerine ilişkin öğrenci görüşlerini incelemek ve bu görüşlerin bazı değişkenler açısından farklılaşma gösterme durumlarını belirlemektir. Araştırma betimsel nitelikte, genel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmada kullanılan ölçme aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiş, dörtlü likert tipinde, 20 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Anketin güvenilirliği için Cronbach Alfa katsayısı, geçerliliğiiçin ise açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre veri toplama aracı dört faktörden oluşmaktadır. Bu faktörler; `Demokratik Tutum Yeterlikleri`, `Ders Girişine İlişkin Yeterlikler`, `Ders Sürecine İlişkin Yeterlikler` ve `Ölçme-Değerlendirmeye İlişkin Yeterlikler` olarak isimlendirilmiştir.Araştırmanın evrenini, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Mühendislik Fakültesi, İlahiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise bu fakültelerin üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplam 800 öğrenciden meydana gelmektedir. Toplanan verilerin analizi için SPSS 17 nicel veri analiz programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler t testi, Mann Whitney U testi, Varyans analizi, Dunnet –C testi, Bonferroni test teknikleri ile analiz edilmiştir.Elde edilen bulgulara göre; `Demokratik Tutum Yeterlikleri` ile `Ders Girişine İlişkin Yeterlikler` boyutlarında öğretim elemanlarının `çoğu yeterli` bulunmasına rağmen `Ders Sürecine İlişkin Yeterlikler` ile `Ölçme Değerlendirmeye İlişkin Yeterlikler`boyutlarında öğretim elemanlarının `azı yeterli` bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre; `Demokratik Tutuma İlişkin Yeterlikler` ve `Ölçme-vDeğerlendirmeye İlişkin Yeterlikler` boyutları için görüşlerinde istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu bulunmuştur. `Ders Girişine İlişkin Yeterlikler` ve `Ders Sürecine İlişkin Yeterlikler` için ise öğrencilerin cinsiyetlerine göre görüşlerinde anlamlı fark olmadığı bulunmuştur.Öğrencilerin öğrenim gördükleri fakülte türüne göre görüşleri, dört faktörde de farklılık göstermektedir. Derse devam durum değişkenine göre öğrenci görüşleri dört boyutta farklılık göstermezken, sınıf seviyesi değişkenine göre öğrenci görüşleri dört faktör için farklılık göstermektedir. Elde edilen bulgular literatür doğrultusunda yorumlanmış ve birtakım önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Üniversite, öğretim elemanı, pedagojik yeterlik. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the students' wievs about lecturers' pedagogical competencies in a higher education institution, and to determine if these wievs differ in terms of student gender, college, attendance and grade. In order to gather data about students' wievs, a 20-item four factor scale was developed by the author. The items in the scale are Likert type statements with four point response format. While Croanbach Alfa was computed to assess the reliability, explanatory and confirmatory factor analyses were employed to determine the validity of the scale. The results of factor analyses yielded four factors. These are competencies of Democratic Attitude, Entering the Instruction, Instruction Process, and Assessment and Evaluation.The sample of the study is composed of 800 third and forth year students at Colleges of Education, Engineering, Theology, and Economics and Administrative Sciences. The data obtained were analysed with SPSS 17 program through the t-test, Mann Whitney U, ANOVA, Dunnet –C and Bonferroni test techniques.Results revealed that students think most of the lecturers are competent in Democratic Attitude, and Entering the Instruction; however, few of them found to be competent in Instruction Process, and Assessment and Evaluation. There are differences in Democratic Attitude and Assessment and Evaluation competencies between male and female students. When it comes to the other competencies no significant differences were observed in terms of gender. Participants` views in all four factors significantly differed among colleges. According the attendance variable, none of the factors were significantly differed. But all subscales were differed significantly in terms of student grade.viiFindings of the study were discussed in the light of the related literature and some suggestions were offered.Keywords: Higher education, lecturer, pedagogical competencies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenci görüşlerine göre öğretim elemanlarının pedagojik yeterlikleri | |
dc.title.alternative | Lecturers' pedagogical competencies according to students' wievs | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Pedagogy | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Pedagogical formation | |
dc.subject.ytm | Personal specifications | |
dc.identifier.yokid | 458391 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356787 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |