dc.contributor.advisor | Tarman, Süleyman | |
dc.contributor.author | Yaşmut, Burçin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:28Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673974 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin, lisans eğitiminde ve lisans eğitimi öncesinde aldığı piyano eğitiminin, `Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma` dersindeki davranışlarını etkilemesine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.Araştırmada ele alınan problemlere yanıt bulabilmek için geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirilmiştir. Daha sonra bu ölçek araştırmanın evren ve örneklemini oluşturan Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri üzerinde uygulanmıştır.Elde edilen bulgulara göre; piyano eğitiminin; öğrencilerin müziksel işitme, okuma ve yazma davranışlarına yönelik tutumlarını etkilediği görülmüştür. Araştırmada; öğrencilerin lisans eğitimi gördükleri sınıf düzeylerine göre, ders dışında gün içerisindeçalıştıkları piyano dersinin ortalama süresine göre, ders dışında gün içerisindeçalıştıkları `Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma` dersinin ortalama süresine göre ve `Bireysel Piyano Eğitimi` dersini almadan önce dersin amacını bilip bilmemelerine göre, `Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma` dersindeki davranışlarının etkilenmesine yönelik tutumları arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.ivBu doğrultuda öğrencilerin dersin hedeflerinden önceden haberdar olmaları ile piyano çalma ve müziksel işitme okuma yazma çalışmalarının birlikte yürütülmesinin enbelirleyici etkenler olduğu saptanmıştır. Bu nedenle öğretmenler öğrencilerini ders öncesinde mutlaka dersin hedeflerinden haberdar etmeli ve onları; müziksel işitme, okuma ve yazma derslerini, piyano başında sistemli olarak çalışmaya teşvik etmelidir.Anahtar SözcüklerMüzik Eğitimi, Müziksel İşitme Okuma ve Yazma Eğitimi, Piyano Eğitimi, Solfej, Tutum | |
dc.description.abstract | This study has been carried out to determine the attitudes towards the effect of the piano education which the students of Ondokuz Mayıs University, The Faculty of Education, The Department of Fine Arts Education, The Division of Music Education have taken before and during their Bachelor degree education on their behaviour in the course `Musical Hearing, Reading and Writing`.To find answers to the problems handled in the study, a valid and reliable attitude scale was developed. Afterwards, this scale was applied on the students of Ondokuz Mayıs University, The Faculty of Education, The Department of Fine Arts Education, The Division of Music Education who were the universe and the sample of the research.Upon the findings acquired, it was seen that the piano education affected the students' attitudes towards their musical hearing, musical reading and musical writing behaviour. Moreover, it was found that there were relevant differences among students' attitudes towards their behaviours' being affected in the course `Musical Hearing, Reading and Writing`; 1- according to their class levels at Bachelor's Degree, 2- according to the average time of their practising the Piano lessons during a day aside from the course, 3-according to the average time of their practising 'Musical Hearing, Reading and Writing' lessons during a day aside from the course, 4- according to the fact whether they know the aim of the 'Individual Piano Education' course before they take the lessons or not.viAccordingly, the students' formerly being informed about the goals of the course and to cary out the piano education and musical hearing-reading-writing studies together are the most determining factors. For this reason, the instructors definetely have to inform their students about the goals of the course formerly and they have to encourage them to study the musical hearing, reading and writing courses systematically on the piano. Key WordsMusic Education, Musical Hearing, Reading and Writing Education, Piano Education, Solfége, Attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Piyano eğitiminin müziksel işitme, okuma ve yazma davranışlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of piano education on musical hearing, reading and writi̇ng behaviours | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Musical hearing | |
dc.subject.ytm | Reading-writing | |
dc.identifier.yokid | 458299 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356789 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |